Jsem závislí?
Přezdívka132
Ahoj přátelé mám dotaz ohledně pervitinu, pervitin jsem vyzkoušel až po roce po konzumací Ema kulatých nebo nějaký to LSD..Na pervitin jsem nikdy neměl dobrej názor taky nejsme nejslušnější rodina, pervitin jsem vyzkoušel poprvé před měsícem a půl a i jsem si dokázal trochu představit ten stav, všechno jsem si buď dohledal nebo zjistil. Uběhlo polovina prázdnin a já nic nezažil a zvážil jsem že si vyřeším pervitin že nechci bejt vykroucenej určitě mě někdo chápe(Je mi 19let).Po první čáře se ke mě dostavil stav a na začátku týdne jsem nějak nepřemýšlel že by mě jedna noc mohla trochu ovlivňit v celým týdnu...V pondělí večer jsem ještě snědl půlku xanaxu aby se líp spalo, nepomohlo to a ještě v úterý ráno jsem si šel vyřešit ráno pervitin,plus jsem dotoho hulil trávu abych zkrátil celý příběh kromě středy kdy jsem Normálně usnul až na to že jsem spal přes den jsem pak spal až ve čtvrtek k večeru jen na 4 hodiny dneska je sobota ráno poslední čáru jsem měl před pár hodinama za celých 6 dní se ke mě nedostavil žádnej dojezd, vyšnupal jsem pervitin za 1300.Chci se ujistit že když jsem teď dlouho nebyl ve střízlivosti tak nevím jak bude přecházet ten přechod popřípadě co pomůže na doplnění důležitých vitamínů atd.Fungoval jsem úplně normálně a za celý týden jsem toho ani moc nepojedl můžete mi poradit jak teď postupovat,ještě bych doplnil že usnout jsem zkoušel jen to nešlo v nejhlubším spánku jsem sebou cukl a byl jsem vzhůru.Snad jsem napsal vše důležité děkuji za každou odpověď nerad se utoupim v depresích a bez energie

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
jestli to dobřé chápu, psal jste v sobotu, že během posledních několika dní, týdne, jste spal jen pár hodin, užíval pervitin, hulil, zmínil jste užití xanaxu. Netuším, jestli jste užil xanax jednorázově, jestli jste užíval i jiné léky, drogy, alkohol atd.
Pochopila jsem, že vás zajímá, jestli lze odhadnout, co vás v následujících hodinách a dnech na dojezdu čeká. Je to tak?
Předpokládám správně, že jste od soboty, resp. páteční půlnoci, kdy jste dotaz psal, čistý? Nejspíš už tedy máte něco z dojezdu za sebou. Dost pravděpodobně odpočíváte, spíte, jíte, doplňujete tekutiny ... vzhledem k tomu, že jste jel na droze téměř nonstop, je dobré počítat s tím, co píšu ... tedy zajistit si klid, zásoby, dopřát si spánek (klidně i několik desítek hodin) a odpočinek, kvalitní a zdravé jídlo a pití, doplnit vitamíny a minerály, v lékárně je možné si koupit Piracetam a Magne B6 a užívat dle doporučení. Dobré je podpořit u sebe dobrou náladu (jinak než návykovými látkami, léky, hulením nebo alkoholem .. třeba muzikou, činností, kterou máte rád apod.) a klid, protože dojezd ovlivníte i těmito zdánlivými detaily. Dost možná se nebudete cítit dobře, můžou se objevit deprese, splín a smutek, někdy nervozita, agrese, chutě na drogu. Jsou lidé, zejména mladí, podobně jako vy, kteří zvládají dojezd docela dobře. Ale nedokážu pochopitelně předpovědět, jak přesně to bude u vás. Existují i situace, kdy se po vysazení u lidí objeví psychotické stavy.
Může to teď vypadat, že se nic strašného neděje ... zvládl jste několikadenní jízdu bez velkých problémů, nebylo to ani tak strašně drahé, necítíte se možná zle ... často to tak v začátcích užívání bývá. Bohužel se na nic z toho nedá spolehnout. Další intoxikace tak "pohodová" být nemusí, stejně tak ani dojezd. I proto je dobré se při užívání držet zásad harm reduction (tj. snižování rizik) ... mezi tyto zásady u pervitinu patří mimo jiné:
1. drogy mezi sebou nemíchat (ani s alkoholem nebo hulením a léky), nedokrmovat se dalšími a dalšími dávkami té samé nebo podobné drogy
2. dostatečně odpočívat (- přirozeně, nikoli se medikovat), dbát na stravu a pití, u pervitinu mají lidé tendenci dokrmovat se dalšími dávkami a jízdu prodlužovat ... snadno se pak může stát, že si přivodíte psychické potíže v podobně paranoiy nebo toxické psychozy (a ta nutně nemusí zmizet s vyprcháním účinků drogy)
3. užívat co možná nejbezpečněji (tady raději sniff, per os, kouřením, než injekčně)
4. myslet na bezpečí i v jiných oblastech (rizikem je promiskuitní chování)
5. nedělat v té době žádná důležitá rozhodnutí, vyhnout se řízení a podobným rizikovým aktivitám
6. mít někoho, kdo ví, co v sobě mám
7. nebýt sám
8. dopřát si po užití odpočinek, dát si čas na rekonvalascenci
Myslet na to, že na průběh intoxikace, ale i dojezdu, má vliv očekávání účinků (průběhu dojezdu), prostředí a lidé kolem. Starat se tedy o to, abych se cítil dobře a zdráv, psychicky v pohodě (byť je otázka, jestli lidé, kteří jsou psychicky v pohodě mají potřebu užívat drogy?), byl v bezpečném prostředí, s lidmi, které znám a kterým věřím.
Pervitin je nelegální, stimulační, silně neuro a hepatotoxická látka, která má vliv ne jen na vaše prožívání a chování, ale i na vaše fyzické a psychické zdraví. Dávejte tedy na sebe pozor!
S pozdravem a přáním, aby vám bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.