Hhc a rizika
Hhc
Dobrý den,
V posledních dvou letech se na scéně začal objevovat co jsem pochopil tak legální kanabioid HHC. je to vážně legální ? Jaká jsou rizika spojená s užíváním něčeho takového ? Co jsem tak četl, tak policejní testy by ho neměly ani zachytit, protože se nejedná o THC. Děkuji za názor.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
HHC je zkratka pro hexahydrokanabinol, což je jeden z kanabinoidů vyskytujících se v konopí (zejména v semenech a pylu). Lze ho ale také vyrobit uměle v laboratoři tzv. hydrogenací THC (poprvé se tak stalo někdy ve 40.letech min.století). Legálnost se odvíjí od toho, jakou metodou, resp. z čeho byl kanabioid HHC získaný. Pokud šlo o extrakci ze semen nebo rostliny či pylu (a šlo přitom o rostlinu, jejíž obsah THC se pohybnuje ve státem stanovených mezích, tj. 0,3% - 1% THC od ledna 2022), není problém. Problémem je právě laboratorní výroba hydrogenací z THC, kdy následně vyrobené HHC je nelegální. Obchody, které dnes HHC prodávají, by si měli tuto problematiku dobře hlídat a není od věci se jich vyptat na podrobnosti.
Právní problematikou související s drogami se mimo jiné zabývá i spřátelená Právní poradna A.N.O.
Pokud jde o testy a průkaznost HHC nepodařilo se mi nikde dohledat spolehlivý zdroj, který by se vyjádřil jasně a srozumitelně právě v souvislosti se silničními kontrolami a testem Drugwipe, který nejčastěji policie při kontrole využívá. Obecně je ale HHC velmi podobné účinkům THC a odborníci si s ním spojují velmi podobná rizika, tedy není rozumné po jeho užití řídit, lepší je si řádně odpočinout a řízení klidně i o den odložit tak, aby byl člověk fit.
K 7.2.2022 nebylo samotné HHC na seznamu návykových látek (dohledatelné zde).
Snad tedy alespoň takto. Stačí?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.