Drogy a alkohol
Myška
Dobrý den chci Vás poprosit o radu.Dcera 34let,myslíme si že opět propadla drogám a alkoholu. Už jsme to s ní jednou prožili, po léčebně,to ji bylo 18 let se srovnala ,vdala má dvě krásné děti 10 a 8 let.Nyni 3 roky rozvedená, střídá doma strejdy(my se s manželem odstěhovali a přenechání jí dám na který dodnes splácíme hypotéku.Dcera střídá zaměstnání,chvíli dělá, většinou ne.posledni měsíce se nám vyhýbá,hrozně zhubla pleť a vlasy katastrofa.nepomáhaji domluvy,slyšíme jen že je dospělá ,na testy nepůjde a mě nenávidí. Moc nás to s manželem mrzí, (Ten je vážně nemocný)rádi by jsme ji pomohli,ale nevíme jak.nejvic nás mrzí, že v tom vyrůstají děti.Moc prosím o radu co dělat. DĚKUJI

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Myško,
moc děkujeme za dotaz a za důvěru.
Věřím, že situace, kterou s Vaší dcerou řešíte, je pro Vás velmi těžká, obzvlášť s ohledem na Vaše vnoučata.
Moc bych Vám doporučovala obrátit se na nejbližší adiktologické zařízení a využít jejich poradenství pro rodinné příslušníky a blízké osob se závislostí. Pokud jste z Prahy nebo okolí, můžete se obrátit na
Poradnu pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Sananim z.ú. | Poradna pro rodiče (PPR)
Pokud je pro Vás Praha špatně dostupná, můžete jim určitě alespoň zavolat, doporučí Vám službu, ve Vašem okolí. Poradna pro blízké je místo, kde se dá otevřeně mluvit a plánovat další kroky, které by mohly pomoci. A také se Vám může ulevit, když na to nebudete sami.
Jak asi již z minulosti víte, jen těžko se motivuje ke změně (např.léčbě) někdo, kdo si problém nepřipouští. U matek je situace trochu jiná v tom, že se do věci může vložit OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dítěte). A to například na anonymní oznámení, kdy se někomu z okolí může zdát, že o děti není z nějakého důvodu dobře postaráno a jsou v ohrožení. V takovém případě může OSPOD ve spolupráci se soudem na léčbě trvat. Může například trvat i na tom, aby byly děti dočasně umístěny mimo rodinu, než se situace stabilizuje. Bylo by fajn, pokud by někdo s Vaší dcerou tyto okolnosti a rizika probral. Je v okolí někdo, komu důvěřuje a je ochotná s ním mluvit?
Můžete ji také odkázat na náš web: http://www.mamaadrogy.cz/, kde jsou podrobné informace pro rodiče, kteří aktuálně návykové látky užívají.
Možná se jí také o tom, co se děje, špatně mluví (obavy, stud...). Můžete jí odkázat na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. Jde o službu, která nabízí podporu rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Centrum vede paní Ilona Preslová, která se touto problematikou zabývá již dlouhou dobu. V Centru není potřeba se obávat toho, že by se informace dostaly někam ven za jeho zdi, vše je diskrétní, s cílem pomoci rodičům a jejich dětem.
Sananim z.ú. | Centrum komplexní péče o dítě a rodinu (CKP)
Držím palce a pokud Vám budeme moci ještě nějak pomoci, či nasměrovat, pište.
Přeji, pokud možno, klidné dny.
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná