Pervitin-Dávky
Mimozemšťan
Dobrý den, chtěla bych se zeptat..
Jak velkou roli hraje když si dám za den jednu dávku perniku a nebo když si ji rozdělim a dam si víckrát za den?
Je to v něčem lepší, nebo to vyjde úplně na stejno?
Děkuju

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím, Mimozemšťane,
Není na to jednoznačná odpověď. Obě varianty mohou být v něčem horší a v něčem lepší. Pokusím se to napsat v krátkosti.
S jednorázovým užitím je riziko, pokud si chcete dát jednorázově dávku odpovídající vícero dávkám během dne může dojít k akutním život ohrožujícím stavům jako je krize z extrémně vysokého krevního tlaku, krvácení do mozku, poruchy rytmu až zástava srdeční. To v tom případě je lepší si dávku rozdělit.
Na druhou stranu- pokud budete užívat pervitin vícekrát denně nebude to mít ve výsledku takový subjektivní efekt účinku. Je to pouze udržování nabuzeného stavu, který při dlouhodobém užívání už ani nebudete vnímat a celkově pro organismus je to vyčerpávající. Navíc pokud užíváte jehlou, více si budete devastovat žilní systém.
V dlouhodobém horizontu však mohou přinášet nežádoucí účinky v podobě rozvoje závislosti, dalších psychických obtíží (halucinace, bludy, toxická psychóza, rozvoj úzkostných stavů a deprese, sebevražedné myšlenky, aj.). Metamfetamin způsobuje postupné poruchy paměti a motorických funkcí. V souvislosti s užíváním může dojít k přetížení organismu a selhání funkcí tělesných orgánů.
Dalším faktorem, který může hrát roli v působení pervitinu je zdravotní stav, konstituce, fáze závislosti uživatele a způsob užívání.
Doporučovala bych Vám, pokud si máte potřebu si dát drogu, abyste minimalizovala rizika spojená s užíváním, tzn. užívat bezpečnou formou, neužívat pravidelně atd. Zdraví a život máte jen jeden.
Stačí takto?
HS