pervitin / kloubní výživa
Milan
Dobrý den, náhodou jsem objevil vaše stránky při hledání odpovědi na následující: dostal jsem od kamaráda psaníčko obsahující údajně 1g pervitinu s poznámkou, že je to "řízlé" kloubní výživou....jestli je to pravda, tak mě zajímá, jestli po konzumaci nenastanou nějaké závažné zdravotní problémy (pochopitelně aplikace OPL je riziko samo o sobě) - a případně jak to poznám, že tam taková látka je? To je dnes "normální", že se do drogy přidává jen tak namátkově "co je bílé", "to se vsákne", nebo to není náhoda a ona kloubní výživa má své specifikace? Sám užívám kloubní výživu (sypký prášek krémové barvy), ale na první pohled nevidím žádný rozdíl "dvou různých látek" v obsahu obdrženého "materiálu"....Proč tedy zrovna kloubní výživa, proč né jednoduše cukr nebo sůl? Předem děkuji za můj dosti možná "bláznivý" dotaz. s pozdravem Mian.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Milane.
Děkujeme za dotaz a vůbec ne bláznivý. Naopak bláznivá resp. smutná je situace, kdy v zájmu vydělávání peněz se často přimíchává do drog další příměsi, aby se zvýšilo množství drogy a více se tedy toho prodalo a to na úkor zdraví nebo i života uživatele. Jeden z problémů, které s sebou užívání pervitinu nese, je jeho nejasné složení - každá dávka je vlastně taková "hazardní hra", protože nikdy nevíte, jaké příměsi byly do této konkrétní dávky přimíchány. Stává se pak, že Vám tento konkrétní koktejl nesedne a Vašemu tělu přivodí nepříjemný zážitek. Přimíchává se cokoliv z léčiv nebo chemických substancí,takže mě nepřekvapuje ani kloubní výživa. Nejjistějším způsobem, jak se dozvíte, co pervitin obsahuje je pouze toxikologický rozbor drogy a to není běžně dostupné i cenově levné.
O účinku kloubní výživy v kombinaci s pervitinem jsem nic neslyšela. Spíše to bude snižovat účinek pervitinu, když je něčím naředěn. Můžete mít zažívací problémy, pokud to budete šňupat. Jak sám píšete samotné užití drog intravenózně je velmi rizikové užití samo o sobě a navíc dávat si přímo do krevního oběhu látku, kdy buď vůbec nevím co vše v sobě obsahuje anebo ve Vašem případě vím, ale i tak jdu do rizika. Následky užití mohou být individuální, Apelovala bych na Vaši zodpovědnost za své zdraví a takovou látku bych neužila.
Buďte na sebe opatrný.... zdraví a život máte jen jeden.
HS