Rivotril 0.25
Pistalka
Dobrý večer, zapomněla jsem, že jsem užila Rivotril 0,25 mg a výjimečně vypila chvíli poté dvě desetistupňová piva, snědla dvě velké topinky s tatarským biftekem, a zeleninou. Ohrožuje mě to nějak?
Děkuji předem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Pistalko,
vzledem k tomu, že jste dotaz položila před několika dny, doufám, že je vše v pořádku a nic dramatického se nestalo. Naše poradna není bohužel schopná odpovídat na dotazy obratem. Omlouvám se.
Ale k odpovědi na váš dotaz. Při kombinaci Rivotrilu s alkoholem jde zejména o riziko zvýšení tlumivého účinku. Při určitých dávkách (s ohledem na dávkování Rivotrilu, ale i alkoholu, váš metabolismus, ale také třeba i s ohledem na únavu apod.) může dojít až ke ztrátě vědomí, dochází také k útlumu srdeční činnosti a dýchacích funkcí.
Z dotazu jsem vyrozumněla, že je vám zcela jasné, že je lepší se podobným situacím vyhnout, pochopila jsem, že šlo o jednorázovou záležitost, kdy jste náhodou na užití Rivotrilu zapomněla. A jen pro jistotu: Rivotril (snad až na velmi vzácné případy vážných psychiatrických onemocnění, a i tehdy je často vysazován) není lékem k dlouhodobému užívání. Doufám, že ho máte nasazený pouze na omezenou dobu a z jasných důvodů.
Budu ráda, když se ozvete a dáte vědět, zda vše dobře dopadlo.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.