opium a potreba na wc
Stýw
Dobrý den,
poslední 3 dny užívám opium, buď jako odvar nebo namočené rovnou v cigaretě. Dříve jsem měl různě typy opiátu oxy,codein,tramal ale nikdy se mi nestalo že by mi jako nefungovalo svalstvo a nemohl bych na zachod to se mi stalo až včera 3. den na netu jsem se dočetl že je to normální jeden z vedlejších příznaků opia ale moc tam o tom taky neni chtěl jsem se zeptat jestli to může být něják životu nebezpečné že jsem si dlouho nemohl dojít na malou nakonec jsem jel na pohotovost kde rekli at to jeste zkusim a slo to ale tezce… muze to byt nejak nebezpecne? popr. jak tomu zamezit aby to pri uzivani nevzniklo nikdy se mi to nedelo. co delat pote kdyz tyhle problemy nastanou mam pit hodne pit malo? proste jak to udelat kdyz se tohle stane co nejmene bolestive aby to co nejrychleji zmizelo dekuji proste nejaky sirsi info diky…

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Stýwe.
Zatím jsem se s podobnými vedlejšími příznaky užívání opia nesetkala. Spíše se jednalo o obstipaci než obtíže s močením. Takže je otázkou, zda je to důsledek užívání nebo jiný zdravotní problém. To však je potřeba lékařského vyšetření, takto na dálku nelze nic diagnostikovat. Nevím, zda jste již v minulosti neměl urologické obtíže. Také jste nepsal nic o Vašem užívání. Zda jste schopen omezit užívání opia tak, aby se dalo vyloučit jeho vliv na fungování orgánů.
Určitě by bylo životu ohrožující zadržování tekutin v těle a tím znemožnění odchodu škodlivin z těla. V důsledku toho by došlo k selhávání důležitých orgánů a celkové sepsi organismu. Zároveň je potřeba dodržovat dostatečný příjem tekutin, o to vice s užíváním drog.
Doporučovala bych Vám problém nepodceňovat a vyhledat odbornou lékařskou pomoc, pokud Vaše obtíže přetrvávají. Budu ráda, když dáte o sobě vědět, jak jste na tom. Buďte ba sebe opatrný.
HS