Řízení auta po pervitinu a thc
Maxiie
Zdravím, chceme si po delší době dát o prodlouženém víkendu cca gram matra na osobu a mezitím hulit (+/- tak 2,5g). Kdy zhruba člověk může už řídit po takovém množství - když neberu denně, ale tak jednou za 2-3 měsíce..? Mám respekt z testů na drogy a z ohrožení lidi okolo.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pokud si chcete být jistá, že nikoho neohrozíte, pak se zaměřte krom toho, že si dáte víc než 48 hodin od užití pauzu a pořádně se vyspíte, taky na to, jak se budete cítit. Ono řídit poté,  co se člověk nevyspí a je unavený, nebo prokalí celou noc nebo dvě, může být ve výsledku stejně rizikové, jako řídit bez dostatečné pauzy od užití.
Pokud jde o případnou silniční kontrolu a testy - test samotný a jeho kvalita je jen jedna věc. Policie dělá test screeningový, při jeho reaktivitě následují laboratorní testy z moči či krve, které přesně stanoví hladinu drog a dokáží lépe odhadnout dobu užití. Další proměnnou jsou samosebou třeba i individuání metabolismus nebo kvalita užitých drog. Nikdo vám nedokáže zaručit, jaký výsledek by případný test měl, odhady positivity se pohybují v řádu hodin až dní.
Informace na okraj: kombinování drog je vždy ošidné, pokud by to jen trochu šlo, dejte si mezi užitím pauzu, ideální je se vyspat. Určitě dbejte na doplňování tekutin a také odpočinek.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.