LSD
Kačka
Dobrý den,
Zajímalo by mě jestli mi panickou ataku, depersonalizaci a-derealizaci muže vyléčit LSD nebo nějak pomoct aby mi bylo líp. Ale mám z toho strach aby mi to ještě víc neublížilo už i tam mám občas halucinace

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kačko,
jestli tomu dobře rozumím, máte v tuto chvíli občas halucinace, ale také panické ataky, pocity depersonalizace a derealizace. Všechno tohle vnímáte jako následek užívání drog, je to tak? Rozumím tomu správně?
Nepíšete, že byste někde tyto problémy řešila. Ideální je v podobné situaci obrátit se na psychiatra-adiktologa, který má s podobnými situacemi zkušenosti a probral by s vámi možnosti, jak tyto stavy zastavit, zabránit tomu, aby přešly do chronicity a předešlo se tomu, aby se na ně nabalily další problémy. Pokud takového lékaře nemáte, přimlouvám se za to, abyste ho vyhledala, nebo se zkusila obrátit na nejbližší kontaktní centrum a domluvila si s nimi setkání. Následně by vám doporučili další péči.
Pokud jde o LSD, obecně se v případech, kdy mají lidé podobné potíže - halucinace, paniky, pocity derealizace a depersonalizace, nedoporučuje užívat jakékoli halucinogenní látky nebo drogy. Ve výsledku vždy riskujete zhoršení. V současnosti se halucinogenní látky zkoumají v souvislosti například s léčbou depresí, traumatu. V ČR se této oblasti věnuje například NÚDZ, Diabasis a Psyon. Můžete se proto obrátit s žádostí o konzultaci přímo na něj, odkazy máte vložené v prokliku jednotlivých zařízení.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.