pozitivni toxikologie
Lilianka
Dobry den,
mam dotaz ohledně velmi chatrného tématu. Před pár dny jsem porodila, z duvodu chybějících dokumentu u porodu, na popud ospodu, byla dva dny po porodu odeslana moje moc na toxikologii ve třech zkumavkach..
Na výsledky jsem čekala tri dny, ze prý se musí udělat ještě nejake doplnkove testy proto tak dlouho.
No a k věci jsem už 3 měsíc cista (pervitin nitrozilne) a presto jim vysel prej pozitivní výsledek nevím co na to říct .... Co s tím dělat ... Bylo pro me tezke přestat ale miminko za to stalo.. Ale teď si přijdu trochu podrážená svým tělem... Jak je to možné ?
Dekuji za pomoc

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lilianko,
děkujeme za Váš dotaz. Jak je možné, že, i po Vámi uváděné 3 měsíční abstinenci, byly testy pozitivní, opravdu těžko říct. Testy z moči by měly pervitin odhalit v řádu dní až týdnů. Napadá mne, zda nebyla testována také smolka dítěte (první stolice), z té se dá užívání matky v těhotenství odhalit zpětně až v řádu měsíců. Smolka se v porodnici odebírá právě v případě, kdy je u matky podezření na užívání návykových látek. Ale jak říkám, je to jen můj odhad.
Moc oceňuji, že se Vám podařilo v těhotenství přestat užívat, věřím, že to nemuselo být vůbec lehké. Spíš než to, jak se stalo, že byly testy pozitivní, bych se asi zaměřila na to, co bude dál. Jaké plány má OSPOD, jaké Vy, máte bezpečné zázemí, kam z porodnice můžete? Pokud byste potřebovala podporu a mít možnost si o Všem s někým otevřeně promluvit, mohu Vám doporučit paní Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Ta nabízí pomoc právě rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek. Pokud jste z Prahy, je možné si domluvit osobní konzultaci.
Kontakt na ní je:
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Moc držím palce Vám i miminku!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná