Lexaurin
Žaneta
Dobrý den,
prosím, máme problém s naší maminkou. V době covidu začala více pít alkohol, začaly se ztrácet lahve s vínem a později i s dražší pálenkou. Samozřejmě vše natajno, nic nám nechtěla přiznat. Vše jsme tedy odstranili, nezbyla tu ani kapička alkoholu. Letos v lednu asi z toho všeho začala mít problémy s žlučníkem. Prvně jsme se báli, že to bude mnohem horší. Týden byla v nemocnici a musela držet přísnou dietu, kdy nemohla pít alkohol vůbec. Naprosto si to uvědomovala a dodržovala to. Bohužel v nemocnici jí předepsali Lexaurin. A od té doby ho asi bere často, nedokážeme říct jak moc. Ale má často stavy, kdy jen spí, je úplně mimo a nedokáže udělat vůbec nic. Takhle prospí i klidně celé dny a je z ní spíš jen taková chodící zombie. Asi je to i horší než z toho alkoholu. Obáváme se, že si i tak někdy dá Lexaurin a na to třeba i ten alkohol. Vůbec nevíme co s tím máme dělat, jak jí pomoct. Protože jí pořád říkáme, že jí najdeme nějakou odbornou pomoc, ale ona se všemu brání. Už si toho začínají všímat i naši nejbližší. Je to krásná ženská, je jí 50 let, má se s tátou moc dobře. Táta je ten typ muže, který se o svoji manželku stará moc hezky. Já jsem dcera, bydlíme s maminkou v jednom baráku, dokonce má i ročního vnoučka. Takže vůbec netušíme jak pomoct. Děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Žaneto, dobrý den,
nemusíte se obávat, email se nezobrazuje, je k dispozici pouze pro upozornění, že byl dotaz zpracován. Zachováváme anonymitu, pokud se někdo podepíše nebo uvede jiné identifikační údaje v poli, které se zobrazuje na veřejné části webu, tak je mažeme a nahrazujeme znaky xxxxxx.
Níže kontakty:
Žďár nad Sázavou, Adiktologická ambulance Kolping
Kolpingovo dílo ČR, z. s.
Ambulantní program
Žižkova 300/16, Žďár nad Sázavou, 591 01
Zobrazit na mapě
Tel.: 721 326 994 (objednání), 608 816 721
Mgr. Josef Soukal
www: http://www.spektrum.kolping.cz/ambulance/index.aspx
Žďár nad Sázavou, AT ordinace při Poliklinice Žďár nad Sázavou
AT ambulance
Studentská 4, Žďár nad Sázavou, 591 01
Zobrazit na mapě
Tel.: 566690224
MUDr. Marie Zrnečková
www: http://www.poliklinikazr.cz
Další možnosti si můžete vyhledat v databázi: www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci (zadat okres, kraj, město).
Držíme palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová