Medikamenty pro detox kratomu
Xxx
Dobrý den,
Jaké léky jsou vhodné pro snížení abstinenčních příznaků z vysazení kratomu?
Četl jsem, že vhodné mohou být léky na snížení krevního tlaku, léky na průjem, či antidepresiva.
Četl jsem, že na těžší případy doporučují někteří američtí psychiatři buprenorfin. Je toto mozné i u nás? Případně co doporučujete v případě rozvinutí těžší fyzické závislosti?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Xxx, zdravím Vás,
díky za dotaz. Bohužel odpověď Váš dotaz není jednoduchá. Odvykací stavy jsou individuální záležitost, to znamená, že u každého jedince mohou mít jiný průběh. Univerzální lék na řešení odvykacího stavu od kratomu neexistuje. Medikací lze pouze mírnit příznaky odvykacího stavu, např. nějakou psychiatrickou medikací nespavost, úzkosti a jiné. Užívání kratomu není aktuálně v ČR indikací k substituční léčbě buprenorfinem, tedy jeho předepisování k léčbě závislosti na kratomu není lege artis (podle medicínských pravidel). Nejvhodnější léčbou je psychoterapie a adiktologické poradenství.
Mohu se zeptat proč se na to ptáte?
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Pokud byste chtěl zaslat nějaké kontakty, kam se můžete obrátit, stačí napsat větší město, odkud jste.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová