Pervitin+toxicka psychóza
Honza
Zdravím poradno,mám dotaz,před nedávnem,konkrétně v neděli,se mi stala velmi nepříjemná věc a to ta,že jsem začal užívat pervitin s partičkou kámošů,od patka jsem začal šnupat,no a v neděli bez jediného zamouření oka už po nějaké asi 12 lajně,jsem začal pociťovat divný stav,asi po 15min užití jsem si sedl a v tu chvíli jsem začal šíleně řvát na kamaráda ať mě začíná uklidňovat,začal jsem být mimo hodně sebe, musel jsem začít hodně rychle utíkat a nezastavovat se,jinak navali přišli znova,musel jsem utíkat a utíkat asi 3 hodiny,měl jsem hodně zkreslenou realitu,to znamená že jsem byl paranoidní, měl jsem halucinace a nejhorší na tom, že jsem málem upadl do bezvědomí,naštěstí ne,bolela mě na pár vteřin hrozně hlava a mozek mi začal něco jako vibrovat a polívat něčím,přišla do toho vykrucovanost a škubání v těle a nadávky kolem sebe,po asi 5 hodinách, jsem doběhl domu a tam jsem se už naštěstí uklidnil a dokázal usnout a teď k mému dotazů,může mě to nějak poznámenat?Může se do ve mně vzbudit znova bez užití drog ? Už se cítím mnohem lépe než předtím,ale furt to není ono,prosím o odpověď věř tě mi že to nebylo vůbec ale vůbec příjemně a mám už obrovský respekt z pervitinu a ještě lze nějak nějaký lekama se dorovnat? Děkují Honza

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Honzo,
děkujeme za Váš dotaz!
Doufám, že už Vám je lépe. Nejsme v rámci online poradny bohužel schopni úplně pružně reagovat na zaslané dotazy, tak jen doufám, že se vás stav jen dále zlepšoval.
Užívání pervitinu je zrádné v tom, že Vám nikdy nikdo neřekne, jaké přesné složení konkrétní dávka obsahuje, co je v něm za příměsi a jak přesně Vaše tělo na ten daný koktejl zareaguje. Mohlo jít o souhru několika okolností, jako příliš vysoká dávka, ředěná příměsí, která Vašemu tělu nesedla. Většinou by tyto nepříjemné následky měly v řádu několika dní abstinence odeznít. Pomoci může dostatek odpočinku, zdravé jídlo, dostatek tekutin jako jsou minerální vody, doplnění vitamínů a minerálů (magnesium, vitamin C, zinek atd.) a bylinky na zklidnění jako je meduňka, kozlík lékařský apod.
Pokud by Vaše problémy přetrvávaly delší dobu, určitě neváhejte vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci, například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/. V jejich týmu bývá zastoupen i psychiatr orientující se v oblasti návykových látek, kterému byste mohl otevřeně sdělit, co jste zažil a jaké potíže Vám to dosud způsobuje.
Přeji ať je už jen dobře a buďte na sebe prosím opatrný.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná