Určení možné látky a zkráceni dojezdu
Johnny
Dobrý vecer, dva dny zpět jsem byl na večírku a na uvolnění jsem si dal pervitin, u nej vim, jak probíhá a má dojezd, ale k ránu druhého se mi najednou prepla nálada, začal jsem byl kontaktnejsi a hlavně po skončení přes den, pokaždé, kdyz jsem se snažil usnout, jsem měl krátký sen, ze kterého mě vzbudila nějaká šokující událost, cítil jsem se strašně vydesene a bílo mi srdce…někdo mi už podle tohoto popsal, ze jsem mohl někde dostat Ketamin, na dnes semi podařilo vyspat, ale kdyz jdu mezi lidi, cítím stále nějakou nejistotu, jak lze to pripadne vyplavovani z těla, dojezd urychlit prosím?
Dekuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Johnny,
díky za Váš dotaz.
Jeden z problémů, které s sebou užívání pervitinu nese, je jeho nejasné složení - každá dávka je vlastně taková "hazardní hra", protože nikdy nevíte, jaké příměsi byly do této konkrétní dávky přimíchány. Stává se pak, že Vám tento konkrétní koktejl nesedne a Vašemu tělu přivodí nepříjemný zážitek.
To je asi Váš případ. Těžko odhadovat, jakou látkou byl pervitin zředěný. Každopádně si můžete v lékárně zakoupit orientační test z moči, existují tzv. multi testy, které jsou schopny odhalit větší množství látek. Cena těchto testů se pohybuje v řádu stokorun.  Ketamin, který zmiňujete, v těchto základních testech nebývá, ale lze zakoupit samostatný test, například zde: https://www.smoketown.cz/ez-test-ketamine-1ks/p-1753. Ketamin je detekovatelný z moči cca 2 až 4 dny.
Ke ketaminu a jeho účinkům více například zde: https://www.extc.cz/informace/extc
K detoxu organismu: doporučuje se hodně odpočívat, doplnit vitamíny a minerály (vitamín C, zinek, hořčík), pít hodně tekutin, ideálně ve formě minerální vody (ne sladké nápoje s kofeinem), pravidelně jíst vyváženou stravu, věnovat se lehčím fyzickým aktivitám jako je chůze apod. Případně mohou pomoci bylinky jako ostropestřec na detox organismu, meduňka, třezalka, kozlík lékařský na zklidnění.
Pokud byste měl potíže se spánkem, může pomoci melatonin, který je volně prodejný v lékárně a pomůže s navozením spánku.
Pokud by Vaše potíže přetrvávaly i po delší době abstinence, neváhejte a obraťte se například na nejbližší adiktologickou poradnu. V Olomouci například: https://zavislostiolomouc.cz/ Nebo si můžete zařízení vyhledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Držím palce, ať je brzy lépe a buďte na sebe prosím opatrný!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná