Odpověď
Nikdy
Zdravím chci se zeptat stalo se mi předevčírem jsem užila příliš vysokou dávku pervitinu 7 car 3 jsem šňupla a 4 si šlehla to už jsem v sobě ale něco měla přesně nevím možná půl gramu takle jsem se ještě nikdy nepredavkovala samozdrejme jsem byla mimo usínala pamatuju si jen útržky kamarád mi to popsal jak jsem šla k zemi atd ale co mě zaujalo že jsem měla přivřené oči to dá rozum a ospalost ale řekl že mě ujizdely zornice směrem dovnitř obě.A já si vzpomněla že se mi to stalo před pěti rokama když jsem byla předávkování extázi.Ten kamarád říkal že viděl mraky předávkování stimulanty ale tohle nikdy.Chci se zeptat zda to může být způsobeno tím že mám keratokonus na obou očích a na pravém oku 2a půl dioptrie a na levém 3a půl dioptrie.Kdyz se sjedu normálně nesilham.Jen po těch 2predavkovanich.Zajima mě zda to je tou oční vadou?Jestli jak mám ty oči postižené a ta droga na ně působí ještě při tak extrémní dávce tak se to tím šilhání projeví děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Nikdy, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Omlouvám se za prodlevu, vždy nedokážeme reagovat pohotově. V dotazu popisujete, že jste se předávkovala pervitinem, upadla jste, usínala a ještě vám ujížděly zornice. Vás zajímají především oční problémy. Z Vašeho popisu to vypadá na celkem dramatickou situaci. Popravdě, jsem ráda, že jste to přežila. Příště, už takovou situaci, přežít nemusíte.
Co konkrétně může za „ujíždění" zornic do stran, nelze takto přes internet bez objektivního vyšetření určit. Může jít o samotné předávkování, kdy to bývá časté i pro zdravé jedince, kteří se předávkují. Může jít i právě o kombinaci předávkování a oční vady. Příčiny mohou být i jiné. Bylo by vhodné se takto velkým dávkám pervitinu vyvarovat a vzhledem k vašemu zdravotnímu stavu úplně. Předávkování může vyvolat i jiné ohrožující stavy, např. úzkosti, třes, bolesti na hrudi, změny srdečního rytmu až zástava srdce, paranoidní stavy. Může dojít i ke křečím a krvácení do vnitřních orgánů.
Více k účinkům pervitinu najdete zde (předpokládám, že většinu znáte): https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud by Vaše potíže přetrvávaly nebo se jakkoliv vracely, vyhledejte očního specialistu.
Bylo by také rozumné, zajít do některého z kontaktních center či adiktologické ambulance a zmapovat své postoje a motivace k užívání pervitinu a také takto velkých dávek. Můžete s kolegy probrat i jiné možnosti, jak se dostat ke zdravějším a smysluplným zdrojům ve vašem životě.
Pokud nevíte, kam u Vás zajít, stačí napsat větší město odkud jste a zašlu Vám vhodné kontakty.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová