Únava
Abyssus
Dobrý den,
asi 10 let užívám každý den přesné dávky pervitinu laboratorní kvality, každý den spím, jím normálně, hodně piju tekutiny atd. Při práci, ani v rodině a přáteli to na mne nikdo nedokáže poznat, ačkoliv to někteří vědí. Díky tomu užívám tak dlouho. Nyní nastal problém. Rozhodl jsem se, kvůli plánovanému dítěti přestat, ale není to v mé situaci proveditelné. Jakmile vysadím, přijde tak obrovská fyzická únava, že nedokážu zabránit třeba 20-ti hodinovému spánku, usínám za volantem, u počítače mě probudí až náraz o klávesnici (tomu jsem se i já zasmál...), jsem psychicky dezorientovaný v čase i prostoru, motorické schopnosti se výrazně sníží. Takto se "vypnout" si nemohu dovolit, přišel bych o podnikání i sociální vazby a zároveň nemohu jít na adiktologii protože bych při léčbě přišel o řidičský průkaz (pokud mám aktuální informace). Máte pro mne, nějakou radu? Třeba s kým si osobně promluvit aniž by mě museli oficiálně zaevidovat, že se léčím? Nebo o nějakých možnostech? Nic moc, jsem na internetu nedohledal.
Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
Vaše situace je složitá, nikoliv však neřešitelná.
Předně je skvělé, že jste se rozhodl abstinovat.
Bohužel po deseti letech se nedá čekat, že to půjde ze dne na den. Abstinenční příznaky, které popisujete jsou naprosto přirozené. Budou trvat několik dnů až týdnů.
Léčba závislosti je jako léčba každé jiné nemoci - potřebuje nějaký čas. A vy budete potřebovat čas na regeneraci. Po odeznění těchto příznaků přijdou další potíže, které k léčbě patří. Pokud chcete, aby vaše abstinence byla dlouhodobá, bude dobré svěřit se do péče odborníků. Opravdu nestačí vysadit a vydržet.
Osobně bych vám doporučila tříměsíční pobytovou léčbu, nebo alespoň 2-3 týdenní detox.
Poté bych vám určitě doporučila ambulantní léčbu v délce minimálně jeden rok.
V Praze poskytuje anonymní léčbu závislosti toto zařízení:
Adiktologická ambulance SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mobil: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
e-mail: klinika@sananim.cz
Doporučuji vám kontaktovat je na mail.
Co se týče detoxů a anonymního pobytu zde, budete si muset některé obvolat.
Určitě bych vám doporučila Kosmonosy a Plzeň.
https://www.pnkosmonosy.cz/k20v-det.html
https://psych.fnplzen.cz/cs/node/562
Můžete využít také služby soukromých zařízení, jako je Neo centrum v Praze, zde můžete mít anonymitu zajištěnou, ale služba je hodně finančně náročná a v běžných zařízeních dostanete stejně kvalitní péči.
Co se týče odebírání ŘP osobně jsem se s tím setkala jen v Psychiatrické nemocnici Bohnice. Pokud ŘP vlastníte a nespáchal jste při řízení žádný trestný čin, mám za to že není důvod pro jeho zadržení.
Doufám, že se mi podařilo podat vám potřebné informace. Osobně mohu ještě dodat, abyste se určitě nevzdával a vydržel. Začátek bývá nejtěžší. Přeju vám hodně štěstí.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková