Drogy a normální život
Alex
Dobrý den, chtěla bych se zeptat je mi 24 let dva roky trpím panicko uzkostnou poruchou, kterou jsem si zavinila pomoci drog, nikdy jsem nebyla na drogách moc závislá, ale obcas jsem si dala někdy to bylo i každý pátek cely měsíc, obcas jsem si dala větší množství než jsem mela a nastal bad trip, po kterém jsem myslela, že umřu. Hulila jsem od 20let do 21 let jen občas, jenže jak začal kovid a já byla na distanční výuce začala jsem hulit každý den aspoň tak 4 - 6 brk denně, většinou to byl venek, ale pak jsem přešla na skéro, po kterém mi začalo být špatně (tak že jsem začala mít schýzy) ale i tak jsem ho stále hulila. Pak se u mě začali projevovat panická ataky s lehčí schizofrenii a deprese. Trvali dlouho než jsem se odvážila navštívit lékaře a začali jsem s léčbou. Od 21 let jsem čistá, nehulim, žádné drogy jsem neměla, ani alkohol. Zvladam to dobře a už to ani nikdy nechci vidět. Jen stále mám obcas halucinace a ty panické ataky. Ale zajímalo by mě jestli budu zase jako dřív, jestli se můj mozek po nějaký době zregeneruje a všechno bude v pořádku jako predtim. Děkuji za odpověď Alex

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Alex, níže vám posílám odpověď na váš opakovaný dotaz.
Hned v začátku své odpovědi vám chci říct, že je moc dobře, že jste drogy utnula a vyhledala jste odbornou pomoc. Bez toho byste na tom byla jistě mnohem hůře. Ale to vy určitě víte. Postarala jste se o sebe a to je skvělé.
Za dobu své praxe jsem se mnohokrát setkala s tím, že obyčejná tráva je dnes tak silnou drogou, která může vyvolat i vážné duševní nemoci. Ve spojení s izolací při covidu může jít o velmi nebezpečný koktejl.
Ptáte se, jestli je šance, že budete opět jako dřív. Můj názor je ten, že pokud se budete věnovat léčbě a abstinovat, tak vaše tělo i mysl má velkou šanci na to, dát se opět do pořádku. Stejná jako dřív už nebudete, protože jste udělala nějakou zkušenost ve svém životě, která vás změnila.Tato zkušenost vám ale dává prostor k dalším dobrým rozhodnutím, jako je například abstnence.
Co se týče panických atak a halucinací, bylo by dobré podpořit léčbu vašich duševních onemocnění ještě dalšími aktivitami. Je to vždy velmi prospěšné, setkávat se s lidmi s podobnými problémy a své starosti sdílet. Níže vám posílám odkaz na tři zařízení, můžete zde najít terapeutické programy, různé dílny, terapii i outdoor aktivity. Pokud jste z jiného města napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Fokus Praha, z.ú.
Dolákova 24, 181 00 Praha 8
tel.: 233 553 303
fokus@fokus-praha.cz
DENNÍ PSYCHOTERAPEUTICKÉ SANATORIUM ONDŘEJOV
Klánova 300/62
147 00, Praha 4recepce@ondrejov.cz+420 221 633 612
+420 775 707 289
Ondřejov má několik skupin pro lidi s duševním onemocněním.
Pokud máte o naše skupiny zájem a nejste si jisti, který je pro Vás ten nejlepší, volejte 221 633 635 nebo 775 707 002 či pošlete e-mail na sesterna@ondrejov.cz.
Další skupiny, ale také ateliery a aktivity provozuje Psychiatrická nemocnice Bohnice.
Pro výběr vhodné skupiny se můžete obrátit na linku:
Linka důvěry krizového centra
284016666
Přeju vám hodně sil v abstinenci a také aby vaše potíže odezněly tak rychle jako přišly.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv znovu obraťte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková