Fentanyl
Janek
Dobrý den,
chtěl bych vás poprosit o radu. Manželka loni v červnu absolvovala operaci nádoru na mozku, operace proběhla úspěšně, ale dál trpí velkými bolestmi hlavy. Obvodní lékař ji před časem předepsal fentanylové náplasti a lék calypsol, který se aplikuje do nosní sliznice. Tyto léky jí byly předepsány i přesto, že v minulosti byla manželka závislá na pervitinu. Od té doby se vše změnilo, naše manželství je asi 2 vteřiny před rozpadem, dle mého názoru i názoru nejbližší rodiny trpí manželka ztrátou zdravého úsudku i vlastní vytvořenou realitou. Je možné, že je to vše způsobeno opiaty, které bere? Začínáme se domnívat, že už tam asi nějaká psychická porucha v minulosti musela být a že jí ty opiáty pouze odbrzdily. Je to možné? Prosil bych odborný názor. V případě jakýchkoli dotazů ohledně upřesnění se prosím neváhajte zeptat.Děkuji. xxxxxxxxxx Jan

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Janku,
děkujeme za Váš dotaz. Z toho, co v dotazu popisujete je jasné, že Vy ani manželka nejste v jednoduché situaci. Bohužel Vás asi zklamu svou odpovědí, vůbec není jednoduchá. Takto na dálku a bez dalších informací, zdravotním stavu a odborných vyšetření vaší manželky nedokážeme odpovědět a nedokáže to ani nikdo jiný.
Příčin psychických obtíží vaší manželky může být mnoho, může to být samotné nádorové onemocnění mozku, duševní onemocnění, reakce na traumatickou událost, nežádoucí účinky léků či další jiné okolnosti nebo souběh několika příčin najednou.
Bylo by rozumné o tom promluvit s manželkou a spolupracovat s jejími ošetřujícími lékaři. Ti Vám také s jejím souhlasem mohou poskytnou adekvátní informace k jejímu zdravotnímu stavu a případně změnit dosavadní léčbu.
Věřím, že je to pro Vás nová a náročná situace. Pokud potřebujete můžete vyhledat psychoterapeutickou podporu. Je dobré nebýt na tuto složitou situaci sám.
Stačí takto?
Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám i vaší ženě vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová