Závislost na kokainu
Anet
Dobrý den, už nevím co bych, tak píšu sem. Ani nevím, jak bych situaci popsala. Můj bývalý přítel, se kterým jsme spolu byli pár let (3 roky) se podle mě stal závislý na kokainu. Znáte to, festivaly a takovéhle akce, začalo to extází a zkoušením věcí jen na takových akcí. Pak kokainem doma s kamarády při pivu v hospodě, na akcích a víkend, co víkend. Až mě sjetý dokonce i podvedl, což byla pro mě stopka. Drogy neberu a ani nechci a jsem proti nim, ale jelikož jsem partnera takového nepotkala, snažila jsem se stále najít nějaký kompromis, aby přestal. Vrátili jsme se k sobě s tím, že to dělat nebude, že závislý není a nepotřebuje to. Bohužel ale, co jsem si hloupá myslela, tak to asi úplně nefunguje. Najednou, že nemá peníze. Přitom má slušnou práci a vždy měl a půjčoval si ode mě peníze, sice jen tisíc, ale i tak. Pak jsem zjistila, že celou dobu na různých akcích nebo doma stále bere. Už nevím jak k takovému člověku přistupovat a jít mu víc naproti. Stále mi lže, sice nebere přes týden nebo asi nějak často, ale nedokáže se ve společnosti už bavit bez toho. Za jakoukoliv radu budu ráda a aspoň jsem si projednou vylila srdíčko někomu, kdo by mi mohl pomoc. Děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
zdá se, že váš partner nehodlá na svém životě nic měnit. No, jak jít partnerovi naproti, to už jste vyzkoušela - omlouváte ho, půjčujete mu peníze, tolerujete jeho nevěru,...Určitě je to muž okouzlující, což braní drog s sebou přináší ještě stinnou stánku chování a to manipulování a citové vydírání.
Nevím, zda máte v úmyslu partnerovi pomáhat a zachraňovat ze závislosti, možná vaše rozhodnutí opustit ho, bylo asi velmi sebezáchovné. Jeho chování se časem bude zhoršovat, bude mít výkyvy nálad, verbální agrese,...
Nejspíše svému partnerovi můžete pomoci tím, že ho přestanete omlouvat, podporovat finančně, řeknete mu, jak se cítíte, když je pod vlivem, co to s vámi dělá. Že mu ráda pomůžete v případě, že brát přestane. Tam je podpora na místě.
Vám mohu nabídnout podporu v této nelehké době v Poradně pro rodinu SANANIM http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html, či si vyhledejte podle místa bydliště Adiktologickou ambulanci, kde pracují s blízkými uživatelů na www.drogy-info.cz.
S pozdravem za Poradnu Dana Pěčová