Přenos HIV skrze pedikúru
Lucie
Dobrý den, omlouvám se za dotaz. Měla bych prosbu, dá se HIV přenést skrze pedikúru, popřípadě manikúru? Kvůli problémům jsem si nechala udělat pedikúru a manikúru v obchodním centru v Praze. Pedikúru provádějí vietnamky, ale salón je certifikovaný v obchodním rejstříku. Nedošlo ke krvavému zranění, nebo jsem si ničeho nevšimla. Bylo provedeno odstranění otlaků možná i kuřích ok. Nyní mi to vrtá hlavou, zda je něco takového možné... Hodně přidává i to, že jsem ve vysokém stupni těhotenství a sama si již pedikúru neudělám... Moc Vám předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
nakazit se HIV v pedikérském salonu je v podstatě nemožné. Muselo by se pracovat do krve jak s osobou před vámi a s vámi také. Mezi jednotlivými pedikúrami by nesmělo být více než několik vteřin rozestup.
Předpokládám, že k takové situaci u vás nedošlo.
Co se týče přenosu HIV nedoporučuje se sdílet například žiletky na mokré holení, kde je riziko nakažení větší. Virus HIV žije mimo tělo jen několik vteřin.
V těhotenství jste také na HIV testovaná, pokud byste ale chtěla mít jistotu - obraťte se na tuto organizaci. Podají vám více informací a také se zde můžete nechat bezplatně otestovat.
Česká společnost AIDS pomoc, z.s. - Dům světla
Nezisková organizace v Praze
AdresaMalého 3, 186 00 Karlín
Telefon224 814 284
Přeju vám hodně stěstí do konce těhotenství a hlavně klidu.
Myslím, že se opravdu nemáte čeho bát.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková