Léky
Lil
Dobrý den,
Dostal jsem od lékaře na problémy se spánkem leky trittico, mám brát třetinu tablety pred spaním. A chtěl bych se zeptat jestli si mohu během dne dopřát alespoň 1-2 piva nebo jednou za čas marihuanu, nebo jestli to nejak moc škodí (tvrdý alkohol nepiju). Jinak nějaké závazné psychické problémy nemám kromě nepředvídatelné nespavosti a lehčích úzkostí.
Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Takto nízká dávka tohoto léku se používá většinou jen na spaní.
Alkohol a THC by neměl výrazně vadit, určitě bych vám ho ale nedoporučila užívat každý den, čím méně, tím lépe.
Nejde tak ani o vliv na užívaný lék jako spíše to, že alkohol i THC vám přirozený spánek narušuje.
THC - pokud ho vysadíte tak přímo poruchy spánku vyvolává. Po alkoholu zase jakoby "dobře spíte" realita, která se odehrává ve vašem mozku je však úplně jiná.
Pokud jste se rozhodl se spánkem léčit měl byste také výrazně omezit obě užívané látky. V opačném případě bych se obávala toho, že budete jen zbytečně zvyšovat dávky.
Pokud máte potíže, mohu vám také doporučit abyste se obrátil na Adiktologickou ambulanci ve vašem městě, můžete zde dostat další rady. Pokud nevíte kam se obrátit napište nám jaké máte poblíž větší město a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeji vám hodně štěstí v řešení vaší situace.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková