Přítel na drogach
Misacek
Dobrý den. Potřebuju poradit jak na závislost na pervitinu jsem matka tříletého chlapecka a přítel fetuje. Nevim jak s ním jednat neposlouchá nikoho nic oba nás psychicky Tyra do práce chodí ale většinu peněz nechá za drogy malej první rok ve školce pořád nemocnej nemám možnost momentálně pracovat je to jak křeček v kleci pořád slibuje potom mlčí potom řve má neskutečný psychózy nezvládám to. Nikdy jsem drogy nebrala neznám jak se chovat k lidem s takovou závislosti když si asi dá tak se lituje slibuje potom se chová jako zvíře nemám kam utéct potřebuju radu jsem na dně. Nejvíce to ten malej chudák strašně špatně snáší snažím se co můžu aby jsme s ním byli co nejmíň ale nejde se tomu úplně vyhnout. Dnes se mě to všechno potvrdilo našla jsem u něho ty drogy tím se mě vysvětlilo to jak se chová řekla jsem ústavní léčba nebo konec přijde o rodinu. Ale asi výhrůžky neplatí proto píšu nevím jak dal

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz.
Jste opravdu ve složité situaci, kterou musíte začít řešit. Nerozhodujete se jen za sebe, ale také za dítě, které nemá možnost volby a které tato situace poškozuje.
Ano, podle toho, co popisujete váš přítel bere drogy, není na tom psychicky dobře a všechno se to může ještě zhoršovat.
Nepíšete, z jakého města jste, níže vám tedy pošlu kontakty na pražská zařízení. Pokud jste z jiného města napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Předně bych vám doporučila tento kontakt:
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
A ze stejné organizace:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Do poradny pro rodiče můžete jít sama, ale také s přítelem. Pokud by měl zájem situaci společně řešit.
Obrátit se můžete také na Odbor sociální péče o dítě, tzv OSPOD, který sídlí na každém městském úřadě.
Jde spíše o represivní orgán než o místo, kde by vám poradili.
Vy nyní potřebujete ze všeho nejvíce podporu a pomoc vašeho okolí abyste situaci mohla dobře zvládnout. Začněte docházet (nepůjde o jednu návštěvu) do zařízení viz kontakty výše a do vaší situace zasvěťte také vaši rodinu nebo přátele nebuďte na to sama.
Samozřejmě nevynechávejte ani vašeho přítele, řekněte mu o tom, že je takováto situace pro vás neúnosná a musíte jí řešit. Uvidíte, jestli bude schopen a ochoten ji řešit s vámi. Pokud ne, musíte hlavně ochránit sebe a dítě. Vaše podmínka s ústavní léčbou může věc vyřešit, ale také nemusí.
Přeji vám hodně sil a klidu.
Cokoliv byste ještě potřebovala, bez obav se na nás obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková