Léčba dtogy
Kaja
Chtěla bych se léčit jsem těžce závislá na pervitinu už to takhle dál nejde jenže jsem matka samozivitelka a nechci přijít hlavě o milovaného syna funguje normálně chodm Do práce všechno dělám jak mam ale už to nechci jsem hlavně náladova ubrecena je mi smutno sem tam mám vidiny slyšení a hlavně chci se toho zbavit a být čistá

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Kajo,
moc díky za Váš dotaz. Je skvělé, že chcete Vaši situaci řešit. To je dobrý start!
Pokud, jak píšete, jste těžce závislá, ale zároveň nechcete přijít o syna, nabízejí se možnosti léčby společně s ním. Existuje hned několik variant, o kterých lze uvažovat. Záleží pak na Vaší celkové situaci, na tom, jak velký Váš syn je atd. To vše se dá řešit ideálně v kontaktním centru, které představuje takovou vstupní bránu do dalších služeb, včetně léčebných. Pracovníci "káčka" by Vám pak předali potřebné informace a pomohli v tom se rozhodnout pro léčbu, která by Vám nejvíce sedla.
Kontaktní centrum lze vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
A teď stručně k možnostem léčby společně s dítětem:
Ambulantní léčbu pro matky s dětmi nabízí Denní stacionář SANANIM. Léčba je ambulantní, čtyřměsíční, probíhá každý všední den od 9.00 do 16.00  Matka může v průběhu léčby pobývat se svým dítětem v Dětském centru při Thomayerově nemocnici v Krči s tím, že dítě ráno předá do školičky v Centru a odpoledne si ho, po návratu ze stacionáře přebírá do své péče. Pobývat zde může matka s dítětem do cca 5 let věku.
Více informací by Vám předali kolegové z Denního stacionáře:
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26
Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Terapeutické komunity, které nabízejí možnost dlouhodobé léčby matky společně s dítětem, existují v ČR dvě, Terapeutická komunita Karlov a Terapeutická komunita v Podcestném Mlýně. Léčba trvá cca 10 měsíců.
Více informací o Karlovu:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Více informací o Podcestném Mlýnu:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/#1536088998588-57ed8aee-a5e7
Pokud byste o nástupu do komunity uvažovala, obraťte se na nejbližší kontaktní centrum, které by Vám s nástupem pomohlo.
Pracovníci kontaktního centra by pak zjistili přesný postup přednástupní přípravy a pomohli Vám zařídit vše potřebné.
To, zda zvolit ambulantní či pobytovou léčbu, závisí na více okolnostech. Pobytová léčba je vhodnější pro dlouhodobější uživatelky, které nemají vyhovující a podporující zázemí, často po opakovaných léčbách. Ambulantní léčba je naopak určena spíše maminkám z podporujících rodin, které nemají tak dlouhou drogovou historii, často se u nich jedná o prvoléčbu.
Jako první krok bych Vám tedy doporučila obrátit se na nejbližší kontaktní centrum a sdělit jim svoje představy o léčbě.
Snad Vám moje odpověď takto stačí, pokud by Vás ještě něco napadalo, pište, budu ráda.
Držím Vám palce a přeji ať se daří!
Za Drogovou poradnu, Andula Novotná