Marihuana a závratě
Kkk
Dobrý den, v jednom měsíci jsem snědla trávové koláčky (cca po jednom gramu marihuany). Po prvním koláčku vše ok, ale před 12 dny jsem měla další. Asi za 3 dny po sněžení koláčků se u mě objevují závratě, jako bych se houpala na moři a tento stav trvá. Jsem schopna fungovat, ale není to komfortní. Kdy myslíte, že stav vymizí? Je nutno navštívit doktora? Může se toto stát? Podotýkám, že nejsem úplně v emoční pohodě.Děkuji.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Kkk,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Takto na dálku těžko říct, co přesně Vaše nepříjemné potíže způsobuje. Může jít o souvislost s užitím koláčků, které mohly spustit nějaký, do té doby skrytý, problém. Svou roli mohlo také opravdu sehrát Vaše momentální emoční nastavení, které při užívání jakýchkoliv návykových látek hraje velmi důležitou roli a dokáže psychice i tělu pěkně zavařit. Ale jak říkám, diagnostika na dálku není úplně ideální.
Pokud by potíže souvisely opravdu jen s užíváním THC, měly by po jeho vysazení postupně vymizet (cca v řádu týdnů).
Pokud by však Vaše problémy přetrvávaly, bylo by na místě vyhledat lékaře. V adiktologických ambulancích bývá k dispozici lékař - psychiatr, se kterým lze otevřeně mluvit o tom, co se s Vámi děje a že jde o možnou souvislost s užíváním THC. Může Vám případně doporučit i jiné odborné vyšetření (např.neurologické).
Adiktologickou ambulanci si můžete vyhledat v Mapě pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Každopádně by bylo dobré vyhýbat se po nějakou dobu všem návykovým látkám a dopřát Vašemu organismu čas na regeneraci.
Přeji, ať je brzy lépe!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná