Pod vlivem mi nejde močit
Dexter
Zdravím. Jsem dlouhodobý uživatel perníku, cca deset let víkendově pošňupávám, jsem umělec a už to ke me asi patří. Nicméně poslední cca rok, mi občas úplně stagnuje močák. Mám pocit plného měchýře ale dojdu na záchod a víceméně třeba deset minut stojím a čekám na nic. Nežádoucí účinek perniku, nebo prostata? Z urologa mám panickou hrůzu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dexter , Zdravím Vás,
díky za dotaz. Vzhledem k tomu, že jsme webová poradna nedokážeme takto přes internet a bez vyšetření lékařem posoudit Vaše zdravotní potíže.
Pervitin ovlivňuje vegetativní nervový systém, to znamená, že ovlivňuje také napětí v hladké svalovině (nelze ji ovládat vůlí), která tvoří řadu svěračů, které mají vliv na funkci mimo jiných také na močový systém. Močová trubice má svěrač z hladké svaloviny, který předchází v průběhu močové trubice do svěrače z příčně pruhované svaloviny (vůlí ovladatelný). Působením pervitinu může být ovlivněn tak, že zůstane stažený. I přes to, že druhý svěrač, který vůlí ovládnout lze, je uvolněný - k vymočení nedojde.
Při konzumaci pervitinu i jiných stimulantů může snadno dojít také k dehydrataci organismu. Tím pádem je i snížená tvorba moči. Pod účinkem drogy může mít konzumující osoba pocit plného močového měchýře i přes to, že měchýř naplněný není. Někteří konzumenti uvádí, že mají nutkavou potřebu močit, ale nemají co. Někdy se může jednat o nějaký psychický blok.
Pokud se Vaše potíže objevují i v jiných situacích, určitě vyhledejte lékaře.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrný!
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová