Marihuana a poruchy vnímání
Valerie
Dobrý den,
Marihuanu jsem poprvé užívala před více jak půl rokem. S kamarády jsem ji kouřila celý týden a nikdy jsem neměla dobrý stav. Většinou jsem mívala paranoiu a špatné myšlenky, dokonce i špatný vjem, kdy jsem viděla všechno víc rozmazaně a dá se říct dvojtě. Po tom týdnu jsem vnimala věci co se týče vjemu jinak. Jako kdybych se neuměla soustředit na více věcí ale jen na jednu. Po tomhle týdnu jsem kouřila mariuhanu už jen párkrát a jen jednou z toho jsem mela dobrý stav. Nedávno jsem ji užila po dlouhé době znova. Nevím jak to popsat, ale zkrátka se mi nedaří zaostřit více věcí najednou. Přirovnala bych to k foťáku, když se snažíme něco zaměřit a to ostatní okolo je takové rozmazané a jen to jedno místo, které chceme zaostřit vidíme. Opravdu doufám, že to odezní. Mariuhanu už nemám v plánu užít, jen se chci dozvědět, zda to budu mít napořád nebo to odezní. Ještě bych se ráda zeptala co by mi pomohlo, abych měla už vjem v pořádku. Ještě bych mohla dodat, že jsem párkrát vyzkoušela extazi, tak doufám, že nemá na téhle situaci podíl.
Děkuji za odpověď :)

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Valerie,
myslím, že jsem již odpověděla na jiný Váš dotaz, který se také týkal užívání marihuany a problémů se soustředěním. Ten je zveřejněn pod kódem 773629.
Znovu bych Vám, i na základě tohoto dotazu, doporučila obrátit se na adiktologickou ambulanci a své problémy zde probrat. Chápu, že Váš stav musí být velmi nepříjemný a že byste se ráda co nejdříve vrátila "do normálu". Myslím, že ambualnce je místo, kde by Vám mohli pomoci.
Co se týká užití extáze, které zmiňujete. Těžko takto na dálku určit, co vše má na Vašem současném stavu podíl. Kombinace různých návykových látek je vždy riskantní, nikdy nevíte, co s Vámi tento koktejl udělá. U extáze je vždy také otazníkem, co konkrétně daná tableta obsahuje, jaké přidané látky apod.
Přeji ať je Vám brzy líp a držím palce, ať se Vám daří naplnit Vaše předsevzetí držet se dál od drog :-) Pokud by se to nedařilo, i o tom se dá v ambulanci mluvit.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná