Mdloby THC
dejv.dejv
Zdravím,je mi 36 let a marihuanu kouřím denně cca 20 let.Poprvé jsem měl potíže před cca 10 dny kdy jsem venku s kamarádem zahulil dal jsem si cca 3 prdy ze skleněnky a během cca 5 minut se mi začalo dělat špatně.Začala se mi projevovat malátnost,pocit na omdlení,zrychlený tep srdce mi mlátilo jako zblázněný,trvalo to cca 45 min kdy jsem musel čekat na odvoz domů.Myslel jsem si že to třeba byla moc silná marihuana a do dnešního dne jsem nekouři.Po celý ten čas co jsem do dnes nekouřil jsem se necítil úplně ok. Včera večer jsem si sehnal zase huleni a byl to katr listů nic extra špatně mi včera nebylo dal jsem si dva nebo tři potahy že skleněnky a šel jsem domů.Rano jsem vstal šel do obchodu a vše bylo ok.Potom jsem v té sklenence ze včerejška měl ještě ten zbytek který sem vykouřil zase asi 3 potahnuti podotýkám z katru listí žádná extra silná marihuana.Do cca 2 minut to zase přišlo silné bušení srdce,pocit na omdlení,tlak,atd okamžitě mi přítelkyně zavolala sanitku a ta mě odvezla do nemocnice na vyšetření jako odběr krve,EKG...pan doktor když jsem mu řekl že jsem kouřil marihuanu mi řekl že sem se prehulil,vyšetření dopadlo dobře že nic v krvi ani na EKG není v nepořádku akorát mi naměřili zvýšený tlak který po cca hodině v nemocnici klesl na normál.Chci se zeptat jestli máte zkušenosti a tím že člověk postupem věku třeba začne jeho tělo takhle reagovat a odmítat THC nebo jakou by tohle mop mít příčinu? Každopádně THC už nebudu kouřit už se bojím a mám strach za odpověď předem děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dejv. dejv, zdravím Vás,
díky za dotaz. Bohužel takto přes internet nejsme schopni určit ani vyřešit příčinu vašich obtíží. Nicméně i tak, se Vám pokusím odpovědět. Je fajn, že jste vyhledal odbornou pomoc a nechal se vyšetřit. Píšete, že užíváte téměř 20 let denně THC, to je téměř polovina Vašeho života. V poslední době jste po užití THC cítil nepříjemné bušení srdce, zvýšil se Vám krevní tlak a cítil mdloby. To je jistě velmi nepříjemný stav. Toto, co popisujete patří poměrně k běžným stavům po užití marihuany. Marihuana sice snižuje krevní tlak, ale také v druhém případě zvyšuje srdeční frekvenci. Také samotné kouření čehokoliv vede ke kornatění tepen, vzniku uzávěru tepen, cévních mozkových příhod, srdečních infarktů a dalším potížím. Marihuana také může vyvolat úzkostné potíže, které se takto mohou projevovat. Takto na dálku to však neurčíme. Určitě bude fajn s užíváním THC skončit, Vaše tělo Vám o tom dává po 20 letech zprávu. Zkuste to a pokud by se přeci jen Vaše potíže nadále objevovaly či se v nějaké podobě opakovaly, neváhejte znovu vyhledat lékaře.
Může se stát, že po takto dlouhé době denního užívání THC bude odvykání a abstinence náročná. Pokud byste potřeboval podporu odborníků, neváhejte znovu napsat či se obrátit na jakoukoliv adiktologickou službu ve Vašem okolí. Jsme tu pro Vás!
Držím Vám palce a přeji klidné dny.
S pozdravem,
Nikol Spůrová