Plán detoxikace THC
Filda
Dobrý den, rozhodl jsem se v nedávné době pro dobrovolné vojenské cvičení, v souvislosti s tím se budu muset zbavit THC v těle. Marihuanu užívám denně několik let, poslední 2 roky už používám výhradně vaporizér, tzn. že do těla pravděpodobně dostávám i vyšší koncentraci aktivních látek výměnou za to, že do těla nedostávám žádné odpadní látky z konopí. Kupuji pouze kvalitní indoor. Již mám po první informační schůzce a 25. května mě čeká lékařská prohlídka, na které mi bude odebrána moč a pravděpodobně testovaná na přítomnost drog. Už nyní začínám spotřebu omezovat, z 1g denně na cca půl gramu denně, do konce dubna bych se chtěl dostat na cca 0,3 g denně slabšího outdooru a od začátku května bych chtěl snížit spotřebu na max. 1 vaporizaci denně a cca 2 týdny před kontrolou vysadit zcela, s vysazením nemám extra problém, zároveň nemám v plánu přestat úplně a po cvičení budu v konzumaci pokračovat. Moje otázka tedy zní, jestli by tento můj plán mohl být úspěšný, nebo mám vysadit svoje dávky ještě mnohem dříve. A také, pokud například nahradím THC konopí odrůdou s CBD, tak jestli tu je ta možnost, že i minimální koncetrace THC v CBD produktech bude v moči zachycena. Do toho mého detoxu bude samozřejmě zahrnuta zdravá strava a aktivní fyzická příprava na cvičení. Co by jste mi mohli poradit, abych moje ambice neskončili v ordinaci lékaře?
Děkuji za odpověď,
Silnica

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Fildo,
děkujeme za Váš dotaz.
Marihuanu lze odhalit z moči a krve poměrně dlouhou dobu. Záleží na množství a době užívání. Z moči, při občasném užívání, se testy negativizují do 14 dnů, z krve do 10 dnů. Po velmi intenzivním a dlouhodobém užívání můžou být testy pozitivní i déle než měsíc! Při délce a intenzitě Vašeho užívání se obavám, že Váš plán by nemusel být úspěšný a pokud chcete mít jistotu čistých testů, pravděpodobně by to chtělo vysadit THC zcela co nejdříve.
Metabolismus každého z nás ale pracuje jinak a i jeho "očista" probíhá jinak rychle a dlouho. Pomoci může, jak píšete, fyzická zátěž, zdravá strava, dostatečný pitný režim, z bylinek například ostropestřec. Každopádně si můžete v lékárně zakoupit orientační test na přítomnost THC v moči a sám se v průběhu detoxifikace otestovat.
Ohledně CBD produktů s obsahem THC, ty mohou opravdu také způsobit pozitivní testy.
Snad Vám bude moje odpověď dostačovat, pokud ne, neváhejte nám znovu napsat.
Za Drogovou poradnu Vás zdraví
Andula Novotná