Nevím co dal č.2
Někdo
Vždy když jsem měl chut navštívit nějaká takovato centra a už jsem tam měl namířeno tak jsem tzv. “Zkameněl” a nemohl jít dal, nedokážu se v realitě bavit s někým koho neznám kvůli nedůvěře v lidi. Jediná bytost na světě která umí ubližovat je tato rasa. Víte ja chci přestat kvuli rodině ale není to ten správný impuls predtim jsem skončil protože mě to už “nebavilo” bylo to ze dne na den, měl jsem jeden den tzv “abstak” a bylo hotovo žil jsem normálně. Teď když sem šel marodit je to proste takové myslíte ze by ten správný impuls mohl být návrat do práce? Zivim se jako řidič a jsem velmi ohleduplný a hlavně neriskuji životy ostatních.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Někdo,
díky moc za Vaše doplnění.
Píšete o nedůvěře v cizí lidi, o strachu z ublížení. Ale také o tom, že jste teď u svého kamaráda, u kterého se cítíte dobře. Myslíte, že by bylo možné se na něj obrátit s tím, zda by Vás mohl do kontaktního centra nebo ambulance doprovodit? Nebo někdo z rodiny? Úplně chápu, že ten první krok může být děsně těžký. Jít někam, kde to neznám, mluvit o sobě s někým, kdo je pro mě úplně cizí osoba. Někdy opravdu může pomoci doprovod blízkého člověka, který mě podpoří a pomůže překonat to "zkaměnění" o kterém píšete.
Pracovníci kontaktních center a adiktologických ambulancí jsou sociální pracovníci, terapeuté, adiktologové, jsou tu opravdu pro to, aby poskytli podporu lidem, kteří se na ně obrátili. Neodsuzují, nehodnotí, naopak jsou tu pro to, aby Vás vyslechli a společně s Vámi hledali ty nejvhodnější cesty ke zlepšení Vaší situace. Nic nevnucují, jen nabízejí, jsou to profíci :-)
Píšete, že také nevíte, co je ten správný impuls pro to přestat. To je velmi individuální, pro někoho je to právě rodina, pro jiného práce, každý to cítí jinak a je pro něj tím "bodem ke změně" něco jiného. Neznám asi správný a špatný imlpuls, každý má prostě svůj vlastní. Důležité mi přijde, aby ta vůle "chtít přestat" byla opravdu Vaše, vnitřní, ne aby jste jen podléhal tlaku okolí (rodina to chce, zaměstnavatel to chce...). Taková motivace nebývá úplně nejsilnější a dlouhodobá.
O tom všem se dá mluvit, věřím, že najdete místo, ve které naleznete důvěru a budete společně hledat právě tu sílu ráno vstát a pokračovat. Klidně do vybraného zařízení nejdřív zavolejte, k ničemu se tak nezavazujete, můžete po telefonu zjistit, zda by to šlo...
Moc Vám fandím, slyším z Vašich zpráv touhu po tom udžet rodinu, práci, nepropadnout se někam, kam nechcete. Myslím, že není potřeba čekat na nějaký nepříjemný zážitek , jako byl absťák, ale vyhledat pomoc co nejdříve.
Moc držím palce a přeju sílu do prvního kroku!
Pokud byste byl rád, abychom Vám doporučili vhodné zařízení, napište, moc rádi Vám ho vyhledáme.
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná