Léky na chřipku
Marťa
Dobrý den všem, zdravím především Amrita :)
Půl roku úspěšně abstinuji od P. (nádhera!)
Dneska ráno jsem se probudila a jsem nachcípaná. Doma jsem našla Modafen. Moje otázka je, zda při abstinenci člověk jako já, vůbec léky jako Modafen, Nurofen i Paralen Plus může při případné nemoci užít? Vzhledem k mému prozatím ne úplně ideálnímu psych. stavu jsem měla strach si je vzít, sezobla jsem jen obyč Paralen.
Ale ať vím do budoucna a ještě dál.
Předem mockrát díky a krásný den! (:

Odpověděl: Amrit Sen
Marťo, zdravím,
skvělé, že držíte! Je moc fajn, že případné užití léku nejprve konzultujete, doporučuji tak činit vždy, nejlépe s lékařem, nebo odborníkem, který ví o Vašich zkušenostech s návykovými látkami a závislostí.
Modafenu se obloukem vyhněte, Paralen plus obejděte, nebo přeskočte a s Nurofenem se, pokud ho butete užívat po dobu potíží podle doporučení lékaře, lékárnice, nebo příbalového letáku, klidně na čas spřátelte.
Pseudoefedrin, ani dextromethorfan, tedy látky, obsažené v Modafenu a Paralenu Plus rozhodně nepotřebujete, pokud chcete minimalizovat rizika relapsu a recidivy. Není čas ztrácet čas taháním čerta za ocas.
Půl roku je krásná doba, každý den se počítá. Má li se proměnit ve spokojený, šťastný život v kvalitních a stabilních vztazích, buďte v uzdravování dlouhodobě aktivní. Mám na mysli nějakou z forem intenzivního doléčování, nebo docházení na mítinky svépomocných skupin. Kontakty na zařízení poskytující následnou péči, růstové skupiny a další terapeutické doléčovací aktivity jistě máte, nebo si je dokážete vyhledat.
Přidávám kontakt na svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených lidí se závislostní zkušeností, kterým se díky sdílení zkušeností, přátelství a 12. ti krokovému programu se spirituálním přesahem daří dlouhodobě abstinovat, uzdravovat a šťastněji svobodně žít:
NA - Anonymní narkomani CZ
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/o-nas/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/program-na/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/online-setkani/
Kontakt:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
NA - Narcotis Anonymous World Services
https://na.org/
Pro doplnění:
Pseudoefedrin - https://cs.wikipedia.org/wiki/Pseudoefedrin
DMX https://cs.wikipedia.org/wiki/Dextrometorfan
Mějte se krásně, ať jste brzy fit a v kondici.
Držím palce! Amrit