Pervitin
Anonym
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký dopad má na tělo 1-3 čáry pervitinu měsíčně. Když jsem si většinou chtěl pervitin šňupnout, tak jsem si dal půlku čáry. Díky za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anonyme,
děkujeme za Váš dotaz.
Na Vaši otázku bohužel nemám úplně jasnou odpověď. Záleží mimo jiné také na tom, jak dlouho takové užívání trvá. Dost pravděpodobné je, že po čase nebude uživateli takovéto rekreační braní stačit a bude chtít víc a častěji. U pervitinu je zrádné právě vysoké riziko vzniku psychické závislosti, která se pomalu rozjíždí a pak najednou užívající zjistí, že z občasného braní se stalo braní pravidelnější a že už ho nelze tak dobře kontrolovat.
Obecně u pervitinu hrozí různá rizika. Zákeřné je například to, že nikdy nevíte, jakou látku přesně užíváte (jak moc je pervitin čistý nebo naopak co je do něj přidáno) a co s Vámi ta konkrétní dávka udělá. Hrozí riziko toxické psychózy, rozvoje jiných psychických potíží, poškození kognitivních funkcí atd. Po fyzické stránce, při dlouhodobějším užívání, například vyčerpání organismu, poškození orgánů včetně mozku atd.
Tím Vás nechci nijak strašit, každý organismus je jedinečný a reaguje na návykové látky jiným způsobem. Je ale na místě být obezřetný, vpravujete prostě do těla látku, která je pro něj toxická.
Více k pervitinu a jeho rizikům například zde:
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Buďte na sebe tedy prosím opatrný!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná