tramal
Pan t
Dobrý den ....Prosím vás mám problém s tramalem denně spotřebuju 50 kapek tramalu ,můj psycholog mi ho předepsal na syndrom neklidných nohou.Trpěl sem depresema a úzkostma ,tak sem předepsaným lékům na deprese a úzkosti si postupně navišoval dávky tramalu ,můj psycholog o tom vý ...Doporučil mi dávky tramalu postupně snižovat ,tak sem snížil o kapku denně a za dva měsíce se ozval syndrom neklidných nohou,jako předabstineční začátek ,nyní bydlím doma s matkou s bratrem ,který je u nás na náštěvě a který spadl do drog ,je ho mi líto a také mne vytáčí je náladový a někdy musí být v naší složité rodině po jeho ..Začal sem opět dávky tramalu zvišovat...Chtěl sem nastoupit Do Dobřan a psycholog mi doporučil abych se takovímu rozhodnutí vyvaroval a sám mám s touto léčebnou špatné zkušenosti...Absťák po vysazení tohoto léku bude zlí už jednou matka vzala dávkování do svých rukou a trpěl sem syndromem neklidných nohou a byl sem napjatý a podrážděný a navíc sem ,také měl problém s koordinací těla ....Nyní si nevím rady a psycholog furt doporučuje snižovat o kapku třeba měsíčně a já bych radši bral nějaké proti opiové léky nevíte jaké ,psycholog mi říkal ,že takové léky SOU na zvláštní recept ,no prostě nevím jak tuto situaci řešit a mám strach co se mnou bude dál.Prosím o radu Děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Pan T,
děkujeme za Váš dotaz. Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek, tím nechci nijak podceňovat vašeho psychologa. Syndrom neklidných nohou je neurologické onemocnění a je třeba jej léčit komplexně. Tedy nejen farmakologicky, ale také změnou životního stylu. Je zvláštní, že Vám tramal předepisuje právě psycholog. K léčbě opiáty se zpravidla přistupuje až ve chvíli, kdy jiná léčba selhává.
Asi nejideálnější cestou je přechod na Suboxone a postupné vysazení. Případně pobyt na detoxifikační jednotce, kde budete při vysazení Tramalu pod lékařským dohledem. Lze také samozřejmě doporučit velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Bohužel takto po internetu to však nejsme schopni vyřešit, proto neváhejte odbornou službu kontaktovat.
Víte, kam se u Vás obrátit? Stačí napsat větší město, odkud jste, a zašlu Vám vhodné kontakty.
Držím palce, aby se váš stav stabilizoval. Kdybyste se potřeboval na něco doptat, klidně ještě napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová