Ucpaný nos po kokainu
Pavel
Dobrý večer.
Včera jsem byl po dlouhé době na hudebním koncertě kde jsem popíjel alkohol - nemyslím úplně extrémně moc.
Později nad ránem někdo vytáhl kokain.
Já tuto drogu bral cca 2x v průběhu života - určitě nejsem ten který by to vyhledával ! Spíš šlo o situaci , která u mě nastala. Vyčerpání z práce ( psychické i fyzické ). Proto jsem si i díky alkoholu drogu vzal a asi 3-4 nasál brčkem do nosu. Jelikož nemám zkušenosti a nevěděl jsem vlastně co očekávat tak jsem netušil že tato droga může po relativně krátkém "účinku" vyvolat asi po 8-10hodinach takový šílený stav , který mě donutil i hledat pomoc . Jedná se o extrémně ucpaný nos ze kterého mi teče voda , bolesti hlavy , zvýšený tlak a teplota . Bojím se usnout , abych se neudusil - prostě šílený stav ! Jak jsem psal droga se jak po zkušenostech s "žádoucími" účinky tak hlavně s těmi nežádoucími ( stavy co mám teď ) nestane určitě mým "partnerem" a nestane se součástí mého života spíš naopak. Mám na vás dotaz: jak nejlépe pomocí ? S dýcháním , s ucpaným nosem ? Ten stav je šílený a vlastně nikdy jsem to při normální rýmě nezažil .
Já věk 48 let , trochu vyšší tlak - beru slabší léky , alergie ( prach pyly , roztoči ) . Několikrát jsem měl dříve nosní polipy . Teď možná tušíte proč ten šílený stav.
Budu vám strašně vděčný za radu !
Mockrát děkuji.
Pavel J.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Pavle, zdravím Vás,
díky za dotaz a důvěru. Chápu Vaše trápení, není se čemu divit. Bohužel takto přes internet nedokážeme adekvátně poradit, jak řešit vaše potíže s ucpaným nosem.
To, že potíže přetrvávají tak dlouho po jednorázovém (nebo několika jednorázových) užití kokainu, určitě není až tak běžné. Píšete, že máte dýchací obtíže dlouhodobě (astma, nosní polypy). Ať je šňupnutí kokainu jejich prvotní příčinou, nebo jen nastartovalo, či prohloubilo potíže, na které jste měl z nejrůznějších důvodů, je správné, že je neberete na lehkou váhu. Vyloučit nelze ani psychosomatický projev, který též může, ale také nemusí, s užitím kokainu souviset.
Je pravděpodobné, že potíže dříve nebo později samy odezní. Pro Váš klid Vám tedy doporučuji, abyste vyhledal lékaře na ORL.
Stačí takto?
Přeji, ať je brzy lépe!
S pozdravem,
Nikol Spůrová