Metadon
Dada
Chtěl bych se zeptat, když zavislej člověk na heroinu nebo metadonu uveden do umělého spanku třeba kuli covidu, nebo z jiného důvodu,co se děje v jeho těle, musí se mu i tak podávat leky s opiatem nebo nemusí?A kdyby ne a ten by byl v umělém spanku třeba 10-14 dní probudí se abstinenčními příznaky?Myslím s fyzickymi.Prosim o odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dada, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Bohužel odpověď na Váš dotaz není až tak jednoduchá. Ke každému se vždy přistupuje individuálně dle aktuálního zdravotního stavu a cíle léčby. Obvykle se opiátové léky podávají nadále např. v podobě náplastí či injekcí v různých časových intervalech. Nebývá zvykem komplikovat léčbu jiných zdravotních obtíží ještě odvykacím stavem. Situace může být jiná pokud není personál předem informován o užívání opiátů. V tom případě se pak léčba zaměřuje na zvládnutí odvykacího stavu.
Délka odvykacího stavu je dlouhá dle užívaného opiátu, zpravidla několik dní.
Můžu se zeptat, proč se na to ptáte? Můžeme být nějak nápomocni? Stačí takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem, Nikol Spůrová