odpověd
Kemí
Nikol Spůrová zajímalo vás,proc bych s tim chtel experimentovat? je to jednoduchý.. nejde byt v klidu, v hlave takovey mess, ze uz to nejde. moc dobre vim co si zrovna myslite, ale ne vzdycky to tak bylo. driv mne zivot bavil, bylo to fajn, ale vyrustal jsem v rodine, co mne nenaucila nic dobreho a postupem casu uz to slo samo... ano zajimaji me opiaty, jelikoz jsem je jeste nemel. ano je dost mozne, ze si na tom ulitnu, ale tak co na tom sejde beztak uz neni cesty zpet. kombinovani benzodiazepinu s alkoholem? placnu spapal jsem treba 3mg neurolu, na to vypil 1l bileho vina a black out. pak jsem do toho vseho, sehnal nekde buchnu s perim a dal si do kazdy paze jednu. pak skoncil blackout a divim se, ze dnes ziju :d. jinak veci typu, ze se snazim abstinovat od peri a hradim to vselijakymi jinadsimi drogy taky neni dobre vim. (nejradsi mam mdma, jsem schopnej, za noc vyjet celey g) a do toho denodenne hulim travu. je mi 18 nepamatuji si co jsem vcera delala a potrebuji pomoct. kdyz, jsem to rikal tatovi(jestli by mi nepomohl, s skoncenim koureni travy) tak mi vubec nepomohl. tady na tom svete kde je kazdy had, uz nikoho jinadsiho nemam. mama umrela kdyz jsem byl malej, shodou okolnosti uz jsem tu tu latku zminoval. peri. zastava srdce. byl jsem malej takze to moc nefeeluji. jen mi chybi materska laska a obcas je mi smutno kdyz vidim ty decka co maji matky a nechovaji se k nim hezky ale je to uplne off-topic. spis by me zajimalo, jak se dostat z tohoto zacarovaneho kruhu ven? chtel bych byt jako driv, normalni. vim, ze uz NIKDY nebudu jako driv, ale chtel bych si aspon neco pamatovat. myslite, ze se ma pamet zlepsi? myslim si, ze z vasi odpovedi nebudu prekvapen, protoze jsem fucked up. dekuji. vojtech.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Kemí,
díky za odpověď. Již asi před měsícem jsem od Vás dostala stejnou zprávu, na kterou jsem Vám zaslala odpověď. Doufám, že jste v pořádku.
Pro jistotu Vám níže kopíruji předchozí odpověď. Budu ráda, když napíšete, jak se Vám aktuálně daří.
Kemí, zdravím Vás,
jsem moc ráda, že jste znovu napsal. Není potřeba se omlouvat za to, že Vám není zrovna hej a takto se tu vypisujete. Jsme tu od toho, abychom Vás podpořili. Popisujete nelehkou a traumatickou životní situaci - rodiny jako celek, umrtí blízké osoby, pocity samoty a smutku. Píšete, že máte ve svém mladém věku velkou zkušenost s drogami a hledáte další možnosti, kde si ještě ulevit.
Není zase až tak neobvyklé, že lidé sahají po drogách jako po první "tzv. sebemedikaci" ke zvládnutí psychického napětí a traumatických událostí. Právě vysoké emoční napětí je spojeno se ztrátou kontroly sami nad sebou a se snížením schopnosti dojít k uspokojení. Drogy alespoň v počátku přinášejí rychlé uspokojení a úlevu, ale časem už nestačí a přinášejí více škody než užitku. To už sám cítíte.
Je velmi obdivuhodné, že jste ještě naživu po vašich dosavadních zkušenostech. Nicméně byla by škoda v tomto "hazardu se životem" pokračovat. Je mi naprosto srozumitelné, že je toho na Vás moc. Cesty ke zlepšení životní situace určitě existují. Možná je aktuálně jenom nevidíte. Žádal jste o pomoc otce, ale žádné konkrétní pomoci se Vám nedostalo. Ráda bych Vám poskytla nějakou univerzální radu, jak z toho kruhu ven. Ta však neexistuje.
Vhodnou cestou by byla adiktologická a psychoterapeutická podpora. Určitě na to nemusíte být sám a ani se toho bát! Můžete se objednat nezávazně na první konzultaci, probrat celou situaci osobně, poslechnout si možnosti a dle toho se rozhodnete, jak dál. Co Vy na to? Bylo by to pro Vás přijatelné?
Ještě Vás zajímalo, jestli se zlepší vaše paměť. To nedokážu odhadnout, ale jste mladý osmnáctiletý muž, tedy šanci máte vysokou. Máme mnoho klientů, i staršího věku, kterým to s čistou hlavou "pálí" 🙂
Víte kam se u Vás obrátit? Stačí napsat větší město odkud jste a zašlu Vám vhodné kontakty. Budu ráda, když dáte vědět zda Vám byla odpověď užitečná nebo jste ještě cokoliv potřeboval. Jsme tu pro Vás.
Přeji Vám klidné dny!
S pozdravem,
Nikol Spůrová