Problém
meera
Dobrý den. Jsem z Pelhřimova a mám problém. Potřebuji poradit. Před rokem a půl jsem dostal podmínku. Neschody s matkou, které vyústily potyčkou po které jsem byl policií ČR vykázán z bytu a nesměl jsem se přiblížit k domu ve kterém společně žijeme. Pak následoval soud, který mi dal podmínku na 2 a půl roku a nařídil mi protitoxikomanické léčení, protože jsem byl pod vlivem pervitinu a marihuany. Asi čtvrt roku po soudu mi přišla pozvánka k Dr. xxxxxxxxxdo Psychiatrické ambulance, kam musím chodit a dávat každý týden vzorek moči. A tady nastal ten problém. Nejen , že mám problém od mala se před ňekým vymočit (je to pro mě velmi stresující), tak mám od 18 let diagnózu Roztroušená skleróza mozkomíštní. A teď si sestra stoupla vedle mě a dívala se. Což je pro mě konečná. Ona že prý mám jít domu. Týden na to u mě byla policie, že to mám nějak vyřešit. Nejspíš dala vědět soudu, jak už mi od začátku vyhrožuje. Tak nevím co těd mám dělat. Předem děkuji za každou radu a pomoc. S pozdravem Miroslav xxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Miroslave, dobrý den,
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, snažíme se zachovávat anonymitu všem pisatelům, stejně tak jméno paní doktorky.
Pokud jde o tento problém, který jste popsal, je to určitě o komunikaci s paní doktorkou. Vysvětlete jí důvody, proč to nejde, stejně jako jste to napsal sem nám. Umím si představit, že pokud zdravotní personál nezná Vaše důvody, může se domnívat, že třeba nechcete naschvál moč poskytnout z důvodu pozitivity, protože se to tak někdy zkrátka děje. Zkuste to vysvětlit. Třeba by se dalo domluvit na jiném způsobu testování, například ze slin.
Chápu, že je to nepříjemné o tom mluvit, ale je opravdu důležité se domluvit. Aby to nevypadlo, že nespolupracujete, tím byste si vše jen zkomplikoval.
Tak držím palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová