Drogové testy při vstupní prohlídce do armády
Jonny
Dobrý den, provádějí se při vstupní prohlídce do armády ČR ve vojenské nemocnici i testy na thc z krve? Naposledy jsem užil marihuanu 20.3, předtím 13.3 a předtím jsem užíval marihuanu několikrát do týdne. Jak dlouho by popřípadě byla zjistitelná? Lze se kdyžtak vymluvit na celospektrální cbd kapky? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jonny,
díky za Váš dotaz. Na stránkách https://kariera.army.cz/jak-lekarska-prohlidka-vypada jsem našla podrobný rozpis toho, jak vypadá vstupní lékařská prohlídka. Je zde opravdu uvedeno laboratorní vyšetření krve a moči na přítomnost návykových látek. Je to tak, že u povolání, ve kterých je předpokládaná silná psychická zátěž a potřeba rychlého a jasného rozhodování, není žádoucí, aby byl člověk uživatelem návykových látek, které by mohly jeho pohotovost a rozhodovací schopnosti neblaze ovlivnit (policisté, lékaři, záchranáři apod.).
Marihuanu lze odhalit z moči a krve poměrně dlouhou dobu. Záleží jaké množství a jak dlouhou dobu jste užíval. Z moči, při občasném užívání, se testy negativizují do 14 dnů, detekce z krve při občasném užívání do 10 dnů. Po velmi intenzivním a dlouhodobém užívání můžou být testy pozitivní i déle než měsíc.
Každopádně si můžete v lékárně zakoupit orientační test na přítomnost THC v moči a sám se otestovat.
Vymluvit se u pozitivních testů na THC můžete asi na ledacos, CBD produkty s obsahem THC mohou opravdu způsobit pozitivní testy. Otázkou je, zda by byl u Armády tento argument pádný a byl Vám uznán. Obávám se, že nikoliv....
Snad Vám bude moje odpověď dostačovat, pokud ne neváhejte nám znovu napsat.
Za Drogovou poradnu Vás zdraví
Andula Novotná