Zranění
Dobrý den, asi před týdnem jsem se vracela domů nočním autobusem a když jsem měla vystupovat, zachytila se mi o něco bunda ve škvíře mezi stěnou autobusu a sedadlem. Projela jsem tím místem rukou, abych látku bundy vyprostila a při tom jsem se o něco velmi tenkého a ostrého poranila, takový dlouhý velmi tenký škrábanec, v určitém místě hluboký a dál směrem na povrch, do krve. Napadlo mě, že tam byl nějaký ostrý drátek, nebo co. Když jsem přišla domů, asi po půl hodině, ruce jsem si běžné umyla. Druhý den ráno bylo to místo hodně zarudlé i v okolí, pokapala jsem si místo desinfekcí a také mě ráno napadlo, že tam mohla být jehla. Už je to týden, mám to celkem zahojené, ale trochu mi vrtá hlavě, jestli nemohlo jít přece jen o jehlu. Hrozí nějaká rizika? Z toho co vím, tak přenos HIV tímto způsobem není 2x pravděpodobný, ale žloutenka asi relevantní být může..? Jak to řešit? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Nepropadejte panice. O co jste se škrábla, stejně, jako Vy, nevíme a rozklíčovat to nedokážeme. Přikláním se k tomu, že o jehlu použité stříkačky nešlo, o tu se člověk může spíš bodnout, než škrábnout, při pohybu rukou by se nejspíš ohnula. 100% vyloučit to však nelze.
Proto Vám doporučuji, abyste se nechala laboratorně otestovat, minimálně na HIV a žloutenku typu C, stačí o incidentu říci praktickému lékaři/lékařce, vypíše Vám bezplatně žádanku na odběry, a testy na širší škálu takto přenosných nemocí.
Potíž je v tom, že inkubační doba zmíněných nemocí se pohybuje kolem 3. měsíců, takže pro 100% vyloučení infekce budete muset po 2., spíš 3. měsících na jít na testy znovu.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
Přeji Vám vše dobré, ať máte brzy klid.
Amrit Sen