Těžká závislost
tuzkovabaterk
Dobrý den,
prosím o radu. S manželem máme dvouletou dceru. Jsme spolu téměř 5 let. Od začátku užívá denně marihuanu. Je to hlavní předmět našich sporů. Teď už to opravdu nedokážu/nechci tolerovat. Rozhodla jsem se odejít, ale samozřejmě se objevily pochybnosti. Dcera ho miluje. Nechci nám rozbít rodinu. Zároveň nechci, aby se můj/náš život točil kolem drog. A jak jí to mám později vysvětlit?
Slíbil, že přestane s narozením dítěte. To se samozřejmě nestalo.
Nejprve mluvil o tom, že přestane, až on bude chtít. Teď mi ale říká, že to nedokáže.
Má stálou práci, to není problém. Do drog ale dává nějaké peníze a to mi dlouhodobě opravdu vadí. Jsem na mateřské, u toho trochu pracuji, ale mrzí mě, že vím, že bychom mohli mít finančně lepší život, kdyby závislý nebyl. Pak mi hodně vadí, že obecně nemá moc motivaci. Já jsem aktivní a on mě v tomto ohledu ještě shazuje. Je to logické, vím, že lidé, kteří trávu dlouhodobě kouří, jsou prostě leniví a na všechno mají spoustu času. Pro něj je zásadní, že vydělává peníze, tak akorát abychom vyžili.
Samozřejmě, když nějakou dobu nekouří, začne být podrážděný, náladový, netrpělivý a hlavně paranoidní (žárlivost).
Děkuji za jakoukoli odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu Vaše znepokojení i pochybnosti, je to na místě.
Váš dotaz má nejeden otazník. Bylo by rozumné vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu.
Je pro Vás dostupná Praha? Pokud ano, doporučuji spojit se s naší Poradnou pro rodiče a partnery a vše, co je aktuálně třeba, zkonzultovat. Nejdříve třeba jen Vy sama, jakožto blízká osoba, v případně, když k tomu partner bude svolný, Vy oba společně. Poskytujeme nezávazné a bezplatné služby, jen je třeba se předem objednat, telefonicky nebo přes email.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud žijete někde jinde, napište, jaká města máte v dosahu, pošleme Vám vhodný kontakt na pomoc u Vás.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová