Buzerace nebo právo?
Kouzelnik
Dobrý den, jsem na léčbě závislostí v Bílé Vodě. Chci se zeptat na systém čárkování za nedodržování pravidel všeobecně. Vybral jsem si léčbu na tři měsíce, které předcházelo jiné oddělení než se mi léčba začala počítat. Toto oddělení je odvykací, motivační. Jde o to, že když na něco běžně zapomeneme dostaneme čárku nebo se opozdíte a nepřijdete včas také dostanete čárku. Z prvu se mi systém zdál spravedlivý, ale změnil jsem názor. První týden jsem měl imunitu a tak jsem byl v klidu. Uběhl skoro druhý týden a mám tři čárky. Jsem zvyklí, že běžně na něco zapomenu. Za 3 čárky je sankce a za 3 sankce je vyhazov. Velice mně to demotivovalo. Protože už mám první sankci a myslím si, že léčbu nedokončím. Další problém je, že jakmile mně propustí z léčebny nebudu se mít kam vrátit, protože rodina mi dala podmínku, že léčbu musím dokončit. Bojím se, že za tři týdny se stanu bezdomovcem. Je to ze zákona možné, abych byl tímto systémem zdiskreditován až na velmi závažnou životní situaci, kterou pak nedokážu řešit? Podzrav z Bílé Vody posílá p.Bxxxxxxx

Odpověděl: Amrit Sen
Kouzelníku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Z vlastní zkušenosti dobře víte, po seznámení s pravidly, průběhem a způsobem léčby, jak v daném zařízení probíhá, podepsal jste souhlas a smlouvu. Je jasné, že člověk v průběhu léčby může změnit názor, nebo se utužit v tom, nakolik chce svůj život změnit a uzdravit se. Každý klient projde obdobím, nebo úseky, kdy pochybuje a přemýšlí o rezignaci, je to běžné a není na tom nic špatného.
Mám za to, že nepotřebujete další prohru, máte na výběr zatnout zuby a o tom, co prožíváte otevřeně mluvit s klienty, týmem, pracovníky a spolukolegy jak na skupinách, tak v individuálech, v naději, že Vás podpoří. I o to v léčbě jde a patří to k ní, zatnout zuby a radovat se z toho, že se Vám podařilo krizi překonat. Pokud zvolíte tuto cestu, věřte, že Vás taková zkušenost významně posílí.
Další možností je přejít do léčby jinam, i v tom Vám pracovníci komunity, bute li si to přát, případně pomohou.
Poslední volbou je sbalit si pět švestek a jít fetovat.
Je to na Vás, přeji šťastnou volbu,
držím palce, Amrit Sen.