Možné píchnutí o jehlu
Michaela
Zdravím Vás, spíše jsem paranoidní, ale mám dotaz. Byla jsem nakupovat v potravinách, když jsem vracela vozík, dostala jsem do palce u ruky píchavou bolest. Hned u supermarketu jsem palec zkontrolovala, ale nic jsem nezaznamenala. Doma po zkontrolovaní, se objevila miniaturní červená tečkq pod kůži. Jedná se max o 1mm, mám se znepokojovat? Jehly jsem si nevšimla ani při stisku ,,poranění" nic nekrvácelo. Jsem těhotná, tak se asi přehnaně bojím ale nechci hned zatěžovat kvůli něčemu, co vypadá jako poranění po třísce vyhledávat lékaře... Moc předem děkuji za pomoc. Michaela

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, Michaelo,
děkujeme za Váš dotaz. Úplně Vaše obavy chápu, v těhotenství je člověk velmi obezřetný, nechce nic zanedbat, to je úplně v pořádku.
Mohu Vás, doufám, uklidnit. I v případě, že byste se v obchodě poranila o injekční stříkačku, je pravděpodobnost nákazy některou z obávaných infekčních chorob (HIV, hepatitidy) malá. Viry těchto onemocnění přežívají na vduchu  a světle poměrně krátkou dobu.U HIV je riziko přenosu z použité injekční stříkačky asi 0,5 %, u hepatitid B a C pak cca 5%.
Inkubační doba u virových žloutenek se pohybuje od 2 týdnů do 6 měsíců, u infekce HIV je podobná. Protilátky proti viru HIV lze zjistit za 2-3 měsíce po nákaze.
Pokud ale ranka, jak uvádíte, vůbec nekrvácela, můžete být myslím opravdu v klidu, nedošlo pravděpodobně vůbec ke kontaktu s Vaší krví, skrz kterou se tyto viry přenáší.
Pokud by Vaše obavy i přesto přetrvávaly, je opravdu na místě obrátit se na Vašeho praktického lékaře a situaci mu popsat. Pokud se nemýlím, testy na HEP B a HIV se také v těhotenství automaticky provádějí. Nevím, zda je již máte za sebou nebo Vás teprve čekají, můžete se každopádně informovat u svého gynekologa.
Tak snad moje odpověď alespoň částečně zažehnala Vaše obavy.
Přeji klidné těhotenství a hodně zdraví!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná