Rizika užívání THC
Randomtypek37
Dobrý den,Předem se omlouvám za stupidní dotaz,nemusíte na toto odpovídat ale zkusím to.Slyšel jsem že po thc máte hroznou chuť na jídlo.Za předpokladu že nebudu chtít jíst sladké tak je ta chuť na to si dát sladkosti opravdu tak nesnesitelná a drtivá nebo je tato chuť na jídlo jen zvýšená?A jaká to může přinést popřípadě jiná rizika za předpokladu že užití proběhne jen jednou na zkoušku?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Randomtypek37,
díky za Váš dotaz, který rozhodně není stupidní a ráda ho zodpovím:-).
Nejen marihuana, ale i další drogy, přinášejí různým lidem různé zážitky a účinky. Zásadní bývá to, v jakém rozpoložení se při užití drogy ocitáte, jestli jste v pohodě, cítíte se fajn a také, v jakém jste prostředí a jakými lidmi jste obklopen.
Jedním z účinků marihuany opravdu může být silná chuť k jídlu. Domnívám se, že pokud se zrovna tohoto účinku uživatel obává, může se stát, že se tento účinek naopak objeví, a to až v nepříjemné míře. Prostě a jednoduše, že si tento účinek v podstatě vsugerujete a "zaseknete se" na něm. Jak by ale probíhal stav po marihuaně konkrétně u Vás, lze jen těžko odhadovat. To je to, co je na drogách právě velmi riskantní - nikdy nevíte, jaký zážitek Vám přinesou. Zda příjemný, nebo z říše hororu.
Jinak, co se týká rizik při užívání marihuany, je jich poměrně dost. I při jednorázovém užití můžete zažít stavy, které nebudou příjemné. Může jít o zmatenost, nevolnost, již zmiňovaný neukojitelný hlad atd. Tyto účinky by měly být krátkodobé. Při dlouhodobějším užívání marihuany se mohou objevit poruchy paměti, úzkosti, deprese, celková ztráta chuti do života. Marihuana může být také spouštěčem vážnějších duševních onemocnění.
Více se můžete dozvědět například zde:
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/konopne-drogy/
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
Buďte na sebe tedy opatrný. Pokud by Vás zajímalo, cokoliv dalšího, neváhejte nám napsat.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná