vystouplé žíly a bolest svalů
proste ja
Dobrý den, mám takový problém. Jsem občasným uživatelem pervitinu (bud to jim v kapslich nebo si občas střelim).
No a minule jsem měla nějaké komplikace (natekly mi ruce a nohy a a neměla jsem v nich sílu skoro, ale pak to bylo nějak ok), tak jsem se rozhodla, že si dám do té kapsle spíš. První den vše ok, ale druhý den bolest svalů nehorázná zase mi opet zacaly více vystoupávat žíly, objevila se nějaká virážka. Tak se chci zeptat, předtím mě právě takhle svaly nebolely ani nevystupovaly žíly čím to může být?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Proste ja, zdravím Vás,
děkujeme za Váš dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodla k bezpečnějšímu způsobu užívání pervitinu. Bohužel takto na dálku nedokážeme objektivně posoudit příčinu Vašich obtíží.
Příčin Vašich obtíží může být velmi mnoho a bylo by fajn se o tom poradit s lékařem či alespoň odborníky z nízkoprahových služeb - terénní programy či kontaktní centra pro uživatele drog. V těchto centrech pracuje proškolený personál, se kterým to můžete probrat komplexně a od základu. Může se jednat i o nějakou nastupující infekci. Důležité je se také dívat a přemýšlet nad tím, že pervitin sám o sobě nebývá čistý. Tablety, ze kterých je připravován, nejsou určeny k injekční aplikaci. Pervitin často obsahuje také různé příměsi a nebývá ani sterilně skladován. Tedy již zde může začínat příčina všech vašich obtíží.
Nepopisujete informace o procesu injekční aplikace. I na to by bylo fajn se podívat včetně postupu přípravy, sterilního nádobíčka, filtrování, dezinfekce, výběru místa ke vpichu, postupu aplikace atd. Tohle vše můžete s pracovníky v klidu probrat a poradit se, jak aplikovat bezpečněji, abyste obtížím předcházela. Také Vám pracovníci poradí i jiné vhodnější způsoby aplikace a poskytnou všechny potřebné pomůcky.
Pokud by se bolesti svalů či otoky zhoršovaly, přidala se zvýšená teplota nebo jiné obtíže, urychleně vyhledejte lékařskou pomoc, aby se vyloučilo závažné onemocnění. Také je důležité, pokud nejste rozhodnuta s užíváním přestat úplně, abyste si dala alespoň na pár dní pauzu a vaše tělo si odpočinulo. Dává Vám zprávu, že to potřebuje.
V Praze můžete zajít např. sem (pracují zde i lékaři):
Kontaktní centrum SANANANIM, z. ú.
Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Služby terénních programů i kontaktních center je možné využít zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát.
Stačí Vám to takto? Klidně dějte vědět, jestli Vás něco napadlo či se situace někam dále vyvíjela.
Přeji vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová