kokain
hunter
Dobrý den, mám na vás prosbu ohledně rady jak se pomocí čehokoli zbavit či překonat nutkání potřeby kokoainu.
bojuji se zavislostí na této droze cca 2 roky více měne neuspěšně. vždy nakonec podlehnu a zavolám svému dealerovi. Kokain užívám cca 4 rokem , z počátku to byklo dost intenzivní cca 2 x do týdne . od roku 2020 se již snažím přestat. Podařilo se mne to však jen omezit. 2021 Kdyř přišel kovid a byl nouzák tak jsem byl teměř celý pul rok bez uživání. v srpnu jsem však opět zkusil na telegramu vyhledat kontakt ,který tam byl bohužel stálůe uložen. Řekl jsem si tak to opět výjmečně zkusím a pak se stalo to nevyhnutelné, že další chut už přišla cca za 14 dní a opět jsem podlehl (čislo jsem mělstale uložené) od té doby střidavě tak cca 3 do měsíce jsem užil. V tomto roce jsem měl opět tak 10 x scé selhání a cítím že to už je proi mé zdravý velmi nebezpečné, vždy se jedná tak o 1 až 1,5 gramu za večer. Naposledy jsem měl už velmi těžké příznaky otravy..... chtěl bych pomoci s radou jak překonat první příznaky nutkání (čisla jsem již dnes všechny smazal a v současnosti nemám jak se k nim dostat) myslím že to je docela podpurný prostředek,ale bojím se jak na to budu reagovat, když přijde zase chut a já nebudu mít kam zavolat..... PS: beru také od kovidu leky na stres pregabalin mylan, který mne pomáhá udržet si alespon pozitvní náladu. Děkuji za případnou radu

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, huntere,
děkujeme za Váš dotaz.
Je znát, že Vás Vaše braní opravdu trápí a taky odhodlání, s tím něco dělat. Píšete, že opakovaně zkoušíte svépomocí přestat, ale nedaří se. A tak mne napadá, že by možná stálo za to, pokusit se přestat s pomocí odborníků. Existují různé formy pomoci, od ambulantní docházky na individuální konzulatce až po dlouhodobé pobytové léčby. Pro základní představu doporučuji například: http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
Dobrým výchozím bodem může být adikologická ambulance, ve které můžete s pomocí terapeuta mluvit o tom,  jaká forma podpory by Vám nejvíce sedla a vyhovovala. Nejbližší adiktologickou ambulanci můžete nalézt zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
To, že jste smazal kontakty, je skvělý první krok. V případě chutí je fajn se zaměstnat činností, které Vám nedovolí pustit si chutě blíž k tělu. Pomáhá například sport, kultura, procházka, dobré jídlo apod. Dobré je mít možnost zavolat někomu, kdo je čistý, kdo třeba Vaši situaci zná a mohl by Vám v tu chvíli pomoci  - popovídat si, jít s Vámi ven atd. Prostě věnovat se činnostem, které Vás baví, nebýt sám, fyzicky se unavit. To asi tak ve zkratce. A samozřejmě vyhýbat se místům, která máte s braním spojená, stejně tak lidem, které s Vámi užívali.
Snad Vám to takto stačí, věřím, že se Vám Váš plán vydaří!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná