Užívání marihuany
Želva 🐢
Dobrý den ,
Jdu k vám s dotazem jelikož si už nevím rady se svým partnerem.
Před 3 rokama jsem se poznala s přítelem v jedné pizzeri kde jsme oba dva dělali brigádu..
S přítelem jsme se znali už dýl ze školy ale nikdy jsme se nebavili..
Po měsíci jsme se spolu začali bavit a on mě chodil doprovázet domu jelikož jsme bydleli naproti sobě.
Postupem času jsme k sobě začali něco cítit a dali jsme se dohromady.
Věděla jsem že užívá marihuanu ale nevěděla jsem že až v takovém množství..
Ze začátku ji neužíval moc často protože na ní neměl prostředky.
Když jsem partnera našla nebyl na tom finančně dobře a tak jsem cítila potřebu mu pomoct do toho jsem se dozvěděla že má epilepsi ..
Přítel nemel moc dobrý vztah s rodiči jeho matka ho poslala k tátovi a táta ho tlačil odmalička do fotbalu a jeho to donutilo k lhaní a ted lze v každé situaci.
V té době se o něm říkalo že měl někomu sebrat 500 korun a jeho matka nad ním zavrhla a jediný kdo při něm stal jsem byla já..která mu věřila že to neudělal.
Našla jsem mu práci a pomohla mu aby se zvedl na nohy..jenomže když se pak dostal na nohy začalo to ..začal víc hulit víc se scházet s kamarády začal hrát fotbal a já byla až ta úplně poslední.kamarad měl předemnou větší přednost byl ochotnej mě klidně nechat o půlnoci v černé uličce jen aby kamarádovi skočil pro marihuanu.
Byla jsem zamilovala a tak jsem věci nechtěla vidět takové jake jsou..
Postupem času se to začalo zhoršovat a přimíchal se k tomu i alkohol.
Nevěděla jsem kudy kam ale nikdy jsem neměla odvahu ani srdce na to abych odešla..a když jsem odešla nevydržela jsem to dýl než týden .
Přítel měl predemnou partnerku s kterou byl už od svých 15-18 let.
Přijde mi že pořád není vyrovnaný stím vztahem a co se mezi nimi stalo..
Jelikož na ni pořád na sociálních stránkách koukal i když věděl že mi to vadí.
Po nějaké době jsem dostala nabídku že by jsme mohli jít bydlet do Německa přesně do Drážďan a já nevěděla jestli má jít semnou nebo ne ..brala jsem to jako možnost že konečně od něj můžu utéct jenže neutekla a přítel jel semnou..momentálně jsme v Drážďanech půl roku a já jsem vážně zoufalá.
Když jsme sem přijeli řekl že chce začít na novo tak jsme to zkoušeli..jenže pak přišel alkohol a první problém byl na světě ..
Je ochotný si ve všední den dát alkohol i přesto že jde ráno do práce a ještě se sebrat a odjet do Česka a v práci ani nic nerict..do toho si začal psát potají s holkama a když jsem mu na to přišla a držela důkaz v ruce byl ochotný mi do očí říct že si s nikym nepíše..
Máme tu společný být ve kterém žijeme a já nevím co mám dělat..
Ta poslední věc která mě odhodlala abych vyhledala nějakou pomoct je ta že napsal své bývalé a po následné hádce proč to vůbec dělá mi dal dvě facky sbalil se a chtěl mi vzít všechny peníze. Nevím zda ho mám opustit nebo ne ale cítila jsem že na to nemám až do tyhle doby..nevím kam by z německa šel hlavně v této době když nikde není práce a jeho matka ho k sobě nevezme. Jeho táta ano ale má velké nároky ..myslím si že jediný důvod proč semnou je je ten že už má svůj byt a práci a nemusí nikoho poslouchat a má holku která se o vše postará ,ale vadí mu že mu zakazují marihuanu
. Nevím co mám dělat kam ho poslat nebo jak se zachovat ..momentálně nemám kam jít abych ho mohla opustit kompromisy nebo něco takového nefungují..přítelovi je 22 mě momentálně 21 a nechtěla bych dalších pár let strávit s pocitem zoufalství beznaděje a bolesti..komunikace s přítelem o vážných věcech nefunguje buď je ticho a neřekne mi ani hlásku nebo mi lze přímo do očí. Když jsem to jeho rodičům dala vědět že má vazný problém s marihuanou a alkoholem tak to neřešili a ještě se naštvali na mě..byla bych ráda za každou vaši radu . vím že jsem do toho spadla vlastnim blbým rozhodnutím přesto u vas hledám radu byla bych ráda kdyby s tím přítel přestal ale nevím jak mu mám pomocí a hlavně ani už nevím jak pomoci sobě. Předem vám děkuji za vaši radu :)

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, želvo,
moc díky za Váš dotaz. Soužití se závislým partnerem je opravdu hodně zatěžující. Člověk by rád svému blízkému pomohl, ale pokud ten samotný pomoc nechce a situace mu vyhovuje tak jak je, moc se toho změnit nedá. A z Vaší zprávy to tak zní. Že Váš partner své užívání alkoholu a marihuany jako problém nevnímá.
Také je znát, že máte obavy o budoucnost Vašeho partnera (co by dělal, v případě, kdy byste ho opustila, kam by šel atd.). Zároveň už z jeho strany došlo při hádce k fyzickému napadení. Doporučila bych Vám proto myslet v tuto chvíli více na Vás samotnou. Ve Varnsdorfu funguje organizace Drug-out, která poskytuje služby i blízkým lidí se závislostí. Určitě se na ně můžete obrátit o pomoc. Je to místo, kde můžete otevřeně mluvit o tom, jak to s přítelem máte, co se děje, jak se cítíte, čeho se bojíte atd. A plánovat společně další možné kroky. Určitě je lepší nebýt na takovou situaci sama.
Poradna pro závislosti
DRUG-OUT Klub, z. s.
Ambulantní program
Poštovní 1245, budova bývalé polikliniky (přízemí vpravo), Varnsdorf, 404 47
Tel.: 778 506 392
http://www.drug-out.cz/krajska-adiktologicka-ambulance-a-poradna-pro-deti-a-dorost/
Držím palce, ať se Vám podaří situaci co nejlépe vyřešit.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná