Pervitin
Karlos
Dobrý den zhruba rok a půl jsem bral krystalicky pervitin snupanim do nosu,posledních 5 mesicu jsem v tom jel skoro furt..pred mesicem jsem prestal hlavne kvuli sobe a sve rodine protoze mi to zacalo zpusobovat ze se menim k obrazu k jakemu nechci a hubnu coz mi neprislo atraktivní kor kdyz treba tri noci nespite,zacal jsem tedy brat neurol 0,25 mg denne na vecer,ma psychicka stranka se neuveritelne zlepsila,urovnal jsem veskere vztahy v rodine,u pratel a dokonce i v praci😉v tomhle mám v sobe pocit vitezství protoze jsem vyhral😇prvni dva tydny abstinence jsem skoro prospal jak jsem byl utahany,a pak prisel neuveritelny novy naboj tou zdravou myslí a normálne vyrobenou energií🤙🏼zacal jsem pocitovat stesti i jinak nez nez jen na pervitinu,chci se zase zdrave zamillvat a mít spokojený zivot,mám v podstate milujici rodinu a velice dobre pratele kteri o tom vi jelikoz jsem jim to rekl a nekteri poznali ze nejsem uplne v pohode..behem mesice jsem se dostal na svoji starou váhu a dlouho jsem nevypadal tak dobre😇ale stala se spatna vec,predevcirem jsem to porusil kvuli euforickemu stavu ktery na tom mam pri sexu a ted sedim v kuchyni a brecim jak je mi to lito,koupil jsem si pouze malou davku abych to
mel jenom na jeden vecer,sex stejne nebyl dokonaly a celkove jsem z toho tedka spatny ze jsem to porusil,chci zase pokracovat normalne,jenze mam asi trosku problem se sbevedomim a sexem jelikoz po tom vydrzim dlouho a neni to sex na deset minut,nejlepsi kamaradka mi tvrdi ze se musim v prvni rade naucit milivat sam sebe a pak k takovym vecem nebudu mit sklony,zkratka myslite ze se sve zavislosti zbavim a bude me sex bavit i normalne nebo uz to nikdy nevude takove terno?dekuji za pripadnou odpoved..jinak jsem zdravotnik takze praci mam celkem narocnou ale to s cim mam teda pervitin spojeny je sex,jsem po tom jak sexualni masina a pak prijde pocit viny..

Odpověděl: Amrit Sen
Karlosi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Cením si Vaší otevřené výpovědi, máte můj obdiv a respekt, že se Vám po dlouhodobějším intenzivním užívání dařilo nějakou abstinovat, nicméně z mého pohledu jsou některé zmíněné okolnosti znepokojivější, než jak je reflektujete a usnout na vavřínech by bylo velmi nebezpečné.
Relaps, pocity viny, změny v prožívání erotiky, to všechno mohou být faktory, které Vás přivedou zpět k drogám s rizikem, že přibudou potíže, které jste si dosud nedokázal představit. Nechci Vás strašit, ale měl byste si nechat pomoci.
Mám na mysli, naprosto nezávazně si promluvit s někým, kdo se orientuje v problematice, tedy pracovníka některé služby, která poskytuje odbornou podporu a pomoc bývalým uživatelům drog, kteří si chtějí nejen udržet abstinenci, ale především najít a ukotvit se při zvládání každodenních výzev a překážek, ve spokojenějším, šťastnějším a radostnějším životě, když to zjednoduším, těm, kterým ještě chybí ta správná jiskra.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo jinou, adekvátní službu. Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí, jak ji bezpečně řešit, jaké konkrétní kroky můžete především pro sebe podniknout.
Pracovníci jsou diskrétní, jak ze zákona, tak díky etickým principům, takže se nemusíte obávat a svěřit se můžete i s problémy intimního života. Věřte, že nejste jediný, kdo jimi v obdobných souvislostech prochází a prošel. Nejlepším úzdravným faktorem na cestě ke spokojenosti v intimním životě bývá dlouhodobý partnerský vztah, který stojí na pilířích důvěry, respektu, pochopení, sdílení, lásky a věrnosti. Může to znít staromódně, ale je to tak.
V případě zájmu Vám mohou kolegové poskytnout kontakty a doporučení na lékaře, jak somatické, tak na sexuologa, se kterým se poradit nebude rozhodně od věci.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Služby jsou bezplatné, v neziskovém sektoru jich lze využít i zcela anonymně.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.