Kofffein
RADA
Za jak dlouho prosím začíná účinkovat kofein? Připadá mi že již při pití kávy pociťuji mírnou euforii, ale stimulace jako by se dostavila až za tak 20 min. Nechápu to. Dále bych se chtěl zeptat jestli žaludek méně dráždí kofeinové tablety než samotná káva, nebo zda je hlavní dráždič žaludku právě kofein. Děkuju vám moc. Mějte se hezky. RADA

Odpověděl: Bára Orlíková
Kofein se vstřebává poměrně rychle, ale jeho účinky se určitě neprojeví již při pití šálku kávy. Uvádí se, že jeho účinek začíná nastupovat po několika minutách, maxima dosahuje cca 1 hodinu po užití. Takže vaše "mírná euforie" je spíše spjatá s rituálem užívání kávy, s její vůní a chutí, s očekáváním povzbuzujícího účinku. K vaší druhé otázce - vzhledem k tomu, že samotný kofein podporuje vylučování žaludečních šťáv, troufla bych si odhadnout, že se to týká kofeinu jako takového, nikoli pouze kávy. Doufám, že vám to takhle stačí :-)