Ritalin
Petraanna
Beru pervitin více jak 15let a už fakt nechci! jenže bez toho prostě nedokážu vůbec nic ani vstát.komunity a léčebny bez výsledku.slysela jsem o substituci ritalinem.co mám proto udělat aby mi ho předepsali?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Petraanna, zdravím Vás,
děkujeme z Váš dotaz. Při léčbě závislosti na metamfetaminu se někdy používá látka nazvaná metylfenidát. Patří mezi tzv. centrální stimulancia, která jsou primárně předepisována pacientům s diagnózou ADHD. Použití methylfenidátu pro léčbu závislosti na pervitinu není v tuto chvíli standardním léčebným postupem, jelikož zatím neexistují dostatečné a jasné důkazy o tomto typu terapie.
Použití methylfenidátu u klientů závislých na pervitinu má určitá specifika. Například se předpokládá, že budou v léčbě lépe prosperovat ti uživatelé, kteří užívají methamfetamin pravidelně či denně a v nižších dávkách než nárazoví uživatelé. Také existují důvodné argumenty pro to, že v léčbě více prosperují klienti, kterým bylo nebo může být diagnostikováno ADHD.
Krom léčby methylfenidátem je důležité, aby plán léčby obsahoval i jiné psychosociální složky jako je poradenství, terapie a celkové řešení změny životního stylu.
Tuto léčbu indikuje psychiatr nebo lékař s atestací v oboru návykových nemocí. Lék se vyskytuje ve dvou podobách pod názvem Concerta (s řízeným uvolňováním) nebo pod názvem Ritalin (bez řízeného uvolňování).
Pokud o tom uvažujete a ráda byste se vydala touto cestou kontaktujte specializované pracoviště, kde s Vámi odborníci proberou možnosti, přínosy, rizika a další souvislosti. Můžete se ozvat například do některé z adiktologických ambulancí.
Kontakty můžete najít na Mapě pomoci:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=14&r=#result
Stačí Vám to takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová