Subutex
Matrin
Dobry den,
Uz 10 let jsem v substitucnim programu. Mel jsem tezky uraz na lyzich, dlouho bral silne opioidy.. oxycodon atd.. rozvinula SE simulartne uzkostna porucha a zavislost na BZD. Nyni beru 16 mg suboxonu a 2 mg rivotrilu. Uz asi 5 let na stabilni davce. Bohuzel jsem byl ucastnik autonehody pri ktere mi zemrela pritelkyne. Sam jsem utrpel zlomeninu panve a stehenni kosti. Po 2 operacich mi byl k suboxonu nasazen DOLFORIN 50. Suboxone snizili na 4 mg dvakrat denne. Bolesti mi naplasti tlumi ale bokim SE cucat buprenorfin. Jednak je analgezie nizsi a jednak SE bojim abstinencnich priznaky. Nechci buprenorfin vysadit uplne a byt na fentanylu. Mam sublingvalni tablety na prulomovou bolest s 400 MCG fentanylu. Prijde mi, ze se Ty opioidy v mozku perou o misto a ani jeden mefunguje jak ma. Pred lety jsem byl mesic na fentanylovych naplastech a po prechodu na Suboxone jsem zazil abstinencni agonii. Mezi napady byl I prechod na metadon, coz ma psychiatricka odmita.konecne rozhodnuti je pry na mne. Kdyz vysadim substituci zacnu zneuzivat fentanyl. Kdyz na ni zustanou, Bude parcialni utlum od bolesti ale az za 12 dni vysadim 50 MCG naplasti, bojim SE vyssi tolerance a toho ze Suboxone Bude Malo. Do toho jsem SE rozjedl diazepamem. Denne dam I 100 mg. Jsem na psychockem dne a nevim co delat. Nikdo to nevi

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Matrin,
děkujeme za dotaz. Bohužel vaše zdravotní situace je velmi složitá a nejsme ji schopni takto přes internet jakkoliv řešit. Jedná se také o velmi specifický dotaz, na který by Vám lépe odpověděli lékaři přímo ze substitučního centra či ambulance bolesti nebo farmaceuti.
Bylo by vhodné, abyste se všemi zainteresovanými lékaři hovořil otevřeně o svém zdravotním stavu i o tom, jak se aktuálně cítíte. Nebojte se toho, jedině tak se posunete dál. Důležitá je také provázanost a informovanost mezi všemi lékaři, kteří o Vás pečují. Potřebují znát všechny okolnosti. Někdy se při velkých bolestech kombinace buprenorfinu a fentanylu používá. Bohužel, nejsem schopna posoudit, proč je tomu takto přímo u Vás ani jak na tuto kombinaci reagujete. Toto je opravdu potřeba řešit s ošetřujícími lékaři včetně užívání benzodiazepinů a jejich případnému vysazování nebo změně medikace. Benzodiazepiny nejsou určeny k dlouhodobému užívání.
Máte za sebou opravdu traumatické události a následný výskyt úzkostí není vůbec neobvyklé. Bylo by více než na místě k farmakologické léčbě přidat i psychoterapeutickou léčbu, kde budete mít bezpečný prostor o všem mluvit. Můžete také zkontaktovat některou z adiktologických ambulancí a podívat se na vše z tohoto hlediska.
Pokud byste potřeboval zaslat nějaké kontakty kam se můžete obrátit, stačí napsat větší město odkud jste, a zašlu Vám je.
Stačí takto?
Přeji, ať je Váš zdravotní stav brzy stabilizovaný.
S pozdravem,
Nikol Spůrová