Chovani partneru
B. K
Dobry den.
Je mi 50let a jsem stejne jako moje partnerka zavisly na pervitinu. Nedavno me policie obvinila z vyroby a prodeje a jsem za to stihan. Jsem stihan i za vyrobu masti z marihuany. Syn me pritelkyne ma atopickou vyrazku a nic jineho mu nepomaha. Masti vyrabela pritelkyne alejato vzal na sebe. Najali jsme pravnika a uvidime co bude dal. Ja uz za drogy sedel takze vim ze to ze budu odsouzen nepodminene je skoro jiste. Pred 2.5 rokama se mi narodil syn. Po dvou letech mi ma tehdejsi pritelkyne rekla ze dite neni moje. Byl jsem u porodu. Dva roky se podilel na vychove. Sveho syna miluju vic nez kohokoliv jineho na celem svete. Zhroutil se mi cely svet. Chtel jsem se zabit. Situaci mi pomohla zvladnout ma nynejsi pritelkyne. Zacali jsme spolu zit. Az do zasahu policie bylovse v poradku. Rekli jsme si ze je nakonecdobre ze se to stalo ze chceme zit dal bez drog. Ja jsem od 27let v invalidnim duchodu s revm.artritidou.Mam nemocny zada a jsem po operaci nohy. Navic ma do ted nelecenou cukrovku. Pred 3lety jsem dostal svuj prvni zachvat. Od tedoby mi neustale sumi nebo huci v obou usich. Na internetu jsem se docetl ze z toho lze prijit i o rozum. Nekdy mam pocit ze se to prave deje. No a ted kdyz jsem bez drog se moje bolesti zvetsili. Myslenka ze prijdu o syna,problem s cukrovkou,cekani na trest a vedomi ze pujdu sedet a k tomu ty zvuky v usich to vse se ted snad nasobi x krat. Mysleli jsme oba ze to zvladnem. Jenze jsme se zacali hadat. A to tak ze jsme si rekli hodne osklivych slov. Po jedne hadce jsem skolaboval protoze mi cukr stoupl na 27 a ja omdlel. Pak pri jakemkoliv rozcileni nebo stresu cukr stoupal neumernou rychlosti. Miluji svoji partnerku. Nevim jestli si dokaze nekdo predstavit cim prochazim. Aleani to mi nedavalo pravo se chovat jako idiot. Jenze jako idiot se chova i moje pritelkyne. A i kdyz vi co mi stres prinasi je schopna byt nesmirne kruta. Jako bysla naproti tem nasledkum,ktere mohou nastat. Kdyz se situace uklidni rekneme si ze nas to mrzi. Ale vetsinou jsme v sobe pri prvni prilezitosti. Jak uz jsem psal partnerku miluju. A vse co jsem ji rekl me opravdu mrzi. Nikdy jsem zenu neuhodil. A ani neuhodim. Pritelkyne to vi tak zachazi hodne daleko a pouziva az prilis silna slova. Proste se ted jen hadame a nadavame sii sproste. Chci se zeptat jestli ty nase hadky jsou soucasti detoxu a jestli mame jeste sanci byt spolustastni a hlavne jestli si budem toho druheho vazit? Pripadne prosim o radu co delat nebo jak tyhle emoce zvladat a nemuset se rozejit. Predem opravdu moc dekuji za pomoc.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za vaši obsáhlou zpověď. Zdá se, že opravdu nejste v jednoduché situaci.
Hodně toho na vás doléhá a ještě doléhat bude.
Je skvělé, že jste se s přítelkyní rozhodli abstinovat. Hodně vašich otázek se točí právě tímto směrem. Ano, když abstinujete od drog můžete být více podrážděný, hádavý, mohou se vám dočasně zhoršit zdravotní problémy atd. Vše je jen dočasné, ale nějakou dobu to může trvat.
Neumiňujete se o tom, zdali někam docházíte - mám na mysli adiktologickou ambulanci nebo poradnu pro drogově závislé. Určitě bych vám spolupráci s takovou institucí doporučila. Může vám to výrazně pomoci v abstinenci a potvrzení z takového zařízení, že tam docházíte vám může pomoci i u soudu.
Zkuste kontaktovat organizace jako Sananim, Drop-in, Podané ruce, Renarkon atd. Pokud chcete napište nám odkud jste a my pro vás vhodný kontakt může vyhledat. Bývá obvyklé, že partneři nemohou chodit do stejného zařízení, o možných alternativách ale bude lepší domluvit se až na místě.
Myslím, že by bylo dobré docházet společně s vaší partnerkou i do manželské poradny, nebo poradny pro partnery. Máte toho hodně za sebou a hodně i před sebou.
Píšete, že máte neléčenou cukrovku - hučení v uších, které popisujete může být třešničkou na dortu, ze kterého se nakonec zblázníte. Zdravotní potíže by bylo dobré řešit na prvním místě.
To, co jste tady vypsal rozhodně není na jednoduchou odpověď. Takže moje hlavní odpověď je, svěřte se do rukou odborníků. Praktického lékaře, drogové i manželské poradny. Vezměte si podporu, kterou v nynější situaci potřebujete. Přeju vám, aby vám abstinence vydržela a aby se vaše potíže daly zase do pořádku.
Kdykoliv se na nás znovu obraťte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková